Jednoduchý trik! Vašich 10 000 krokov denne bude pre zdravie a postavu ešte účinnejších

21.02.2021 13:00
turistika
10 000 krokov denne? Len do toho... Autor:

Je vedecky dokázané, že každý, kto sa v bežnom živote dostatočne a pravidelne hýbe, je zdravší.

Vedci odporúčajú urobiť okolo 10 000 krokov denne, čo je niečo vyše 7 kilometrov. Štúdia týkajúca sa chôdze uverejnená v časopise „Medicine & Science in Sports & Exercise“ ukázala, že na tom, ako rýchlo kráčame, skutočne záleží. Presnejšie: Ak kráčame rýchlejšie, môžeme výrazne zvýšiť pozitívne účinky pravidelnej chôdze. Vedci do štúdie zapojili 3 400 účastníkov, u ktorých následne pozorovali telesné zmeny.

Výsledok je nasledovný – Testované osoby, ktoré chodili rýchlejšie v porovnaní s tými, ktorí kráčali „normálne“, profitovali z nižšieho BMI a užšieho obvodu bokov, takisto z výraznejšej straty brušného tuku. Takže, ak sa pri vašich 10 000 krokoch denne sústredíte na to, aby ste kráčali rýchlejšie, urobíte svojmu zdraviu a telu ešte väčšiu službu.

Ak neviete, koľko alebo ako rýchlo chodiť, aby ste dosiahli čo najlepšie účinky, odporúčajú vedci štúdie prejsť okolo 100 krokov za minútu. Pripomínajú však, že chôdza je chôdza a beh je beh. 10 000 krokov denne sa pozitívne podpíše pod posilnenie srdca – Ak pravidelne prejdete 10 000 krokov, vaše srdce sa každý deň o čosi viac posilní. Chôdza sa podpíše aj pod vašu lepšiu náladu, pod vyšší výkon v práci aj väčšiu kreativitu. A napokon – ak sa naozaj rozhodnete robiť 10 000 krokov za deň, je veľmi pravdepodobné, že budete kráčať v každom počasí – aj vo vetre, daždi či v teple. Práve týmto "tréningom“ posilníte svoju imunitu, ktorá vám pomôže zvládať rôzne virózy počas roka, v zimnom období zvlášť.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tréning #kroky #chôdza
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezatvárajte oči pred zdravotnými problémami, konzultujte ich s lekárom.
Neodkladajte pracovné úlohy na...

+ Nič nestojí zato aby ste si podlomili zdravie, dbajte nato.
K zadanej úlohe pristupujte intuitívne,...