Trápi vás v tomto čase respiračné ochorenie? Cvičenia sa ale vzdať nemusíte

Respiračné ochorenia nás zväčša zasiahnu počas zimného obdobia. Cvičenia sa celkom vzdávať nemusíte, tu sú odporúčania odborníka.

09.02.2021 09:00
prechádzka, žena , tréning, beh, zima, príroda Foto:
Športovať vonku sa dá aj v tomto ročnom období.

K respiračným ochoreniam sa pridala aj pandémia COVID 19, pričom niektorí ľudia majú ľahší priebeh, iní, žiaľ, ťažší. Pandémia nás navyše zatvorila doma, čo je pre mnohých ľudí psychicky náročné. A tak často aj ľudia, ktorí predtým bežne pravidelne cvičili, podliehajú určitej dávke bezmocnosti. Cvičenie je však aj v tomto období skvelý spôsob, ako si vyburcovať endorfíny a navodiť si dobrú náladu. Dobrou správou je, že aj pri respiračnom ochorení, ak nemáte ťažký priebeh a zákaz pohybu od lekára, môžete cvičiť.

Kedy trénovať s respiračným ochorením? "Najkľúčovejším faktorom je to, ako sa človek na tréning cíti. Ak dobre, najvhodnejšie je trénovať ráno, vtedy je ovzdušie najmenej znečistené. V prípade, že nie je možné trénovať vonku, pred tréningom si doma vyvetrajte. Intenzitu tréningu prispôsobte svojmu zdravotnému stavu. Veľmi ľahko monitorovateľným faktorom je dýchavičnosť, ktorá by sa nemala dostaviť. Pri teplotách okolo nuly, kedy je v zime pomerne vysoká vlhkosť vzduchu, odporúčam trénovať alebo behať len voľne,“ radí profesionálny tréner a špecialista na tvarovanie postavy Ľuboš Gsch.

Dodáva, že ak sa necítite dobre, je lepšie netrénovať. K tréningu patrí aj vhodné oblečenie. To isté platí aj pri trénovaní s respiračným ochorením. Dôležité je udržať v teple celé telo, od zátylku po ruky a nohy. Tie musia byť v suchu, takže ak vybehnete von, je dobré mať topánky s povrchovou úpravou proti vode. Vhodné je tiež zobrať si návleky, ktoré udržia v suchu a teple aj oblasť v okolí členku a priehlavku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #tréning #respiračné ochorenia #cvičenie #beh

+ Po prebudení si dajte pohár studenej vody, naštartuje vás do nového dňa.
Nezabúdajte si plniť svoju prácu,...

+ Zmeňte svoj stravovací režim, budete sa cítiť lepšie.
Dodržujte pracovný čas, v opačnom prípade môžete mať...