5 zázračných potravín určených špeciálne ženám! Neuveríte, čo všetko dokážu

13.01.2021 07:00
šošovica, strukoviny, bielkoviny
Šošovica obsahuje vlákninu a železo, ktoré je pre ženské telo veľmi dôležité. Autor:

Roky sa hovorí o tom, že zloženie nášho jedálnička má veľký (priam obrovský) podiel na našom zdravotnom stave. Ak jedávame zdravo, pravdepodobnosť vzniku ochorení je omnoho nižšia. Máme viac energie a tiež sa blížime k ideálnej figúre.

O tom, že v našom jedálničku by mala byť bohato zastúpená zelenina či ovocie, vie už asi každý, kto pohľadom zavadil o podobné články venované zdravému životnému štýlu. Do zoznamu nepochybne patria aj ryby, strukoviny, orechy či chudé mäso, časť mliečnych výrobkov alebo fermentované potraviny bohaté na probiotické kultúry. My sme však vybrali kvinteto potravín, ktoré sa podieľajú špeciálne na pozitívnych zmenách v ženskom zdraví, pričom sú dostupné poľahky aj v slovenskej kuchyni. Ich benefity sú dokonca potvrdené vedecky.

Šošovica

Nechýbala už v jedálničku našich starých mám a právom patrí do zoznamu zdravých potravín. Má vysoký obsah proteínov, čím sa radí medzi vhodné alternatívy v jedálničku vegetariánov a vegánov, ktorí nekonzumujú mäso. Okrem toho obsahuje vlákninu a železo, ktoré je pre ženské telo veľmi dôležité. Šošovica pomáha regulovať hladinu cukru v krvi a ako píše portál Women's Health, u žien, ktoré ju konzumujú minimálne dvakrát týždenne, sa potvrdilo zníženie rizika vzniku rakoviny prsníka až o štvrtinu.

Tekvica

Aj túto pochúťku už desaťročia nájdete aj v slovenskej kuchyni, posledné roky priniesli aj popularitu hokaido tekvice či iných jej druhov. Vo všeobecnosti je tekvica bohatá na betakarotén, ktorý sa v našom tele transformuje do podoby vitamínu A. Ten je veľmi dôležitý pre imunitný systém, ale tiež napríklad pre príťažlivejší vzhľad. Zasluhuje sa totiž o zdravšiu a krajšiu pokožku.

Jablká

Známe príslovie o tom, že jedno jablko denne prospieva zdraviu a odháňa od vašich dverí lekára, je potvrdené aj štúdiou. Viac ako 20 rokov prebiehal prieskum pod vedením univerzity v americkej Iowe, ktorý skúmal zdravotné návyky 34-tisíc žien. Jablká sa ako jedna z troch potravín (okrem nich to bola hruška a červené víno!) ukázali ako najefektívnejší prostriedok pri znížení rizika smrti z dôvodu kardiovaskulárnych chorôb u žien po menopauze.

Kapusta

Aj v tomto prípade ide o „slovenský“ poklad, ktorý využívame možno až príliš málo v našej kuchyni. Je to škoda, pretože kapusta (spoločne s brokolicou či karfiolom) patria do zoznamu potravín, ktoré redukujú riziko úmrtia. Potvrdila to štúdia na vzorke viac ako 6000 ľudí, ktorá prebiehala bezmála tridsať rokov. Naše odporúčanie však znie, skúste jesť čo najviac surovej kapusty. Pri brokolici alebo karfiole používajte úpravu parou, aby zostalo zachovaných čo najviac živín a vitamínov.

Sardinky

Dnes je ponuka rýb v slovenských obchodoch nesmierne bohatá, kedysi to boli práve sardinky, ktoré dominovali pultom obchodov. Patria k tým lacnejším produktom, no pritom ide o veľmi zdravú potravinu. Sardinky disponujú vysokým obsahom zdravých omega-3 mastných kyselín a tiež obsahujú vitamín B12, ktoré sa podieľajú na zdraví nášho nervového či kardovaskulárneho systému. Redukujú zápalové procesy v tele a majú tiež prsty v zdravšej pokožke či vlasoch.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#žena #zdravie #vitamín #štúdia #jedlo
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Osviežite prístup k zdraviu, vymeníte klasické stravovanie za modernejšie.
Dôležité rozhodnutia budete...

+ Bolesť hlavy bude spôsobená nesprávnym spánkom a vankúšom.
Zodpovednosť budete musieť zobrať na seba,...