K lepšiemu spánku pomôžu vône. Čomu sa treba určite vyhnúť, ak rátate ovečky?

Nie každému z nás je dopriate zaspávať do pár minút od uloženia sa do postele. Problémy so spánkom však treba začať riešiť najprv prírodnou cestou. A jednou z nich je aj aromaterapia.

01.12.2020 09:00
Spánok Foto: ,
Spánok je dôležitý pre našu fyzickú aj psychickú kondíciu. A tiež pre krásu. Je to aj najčastejší recept hviezd na to, ako si uchovať dlho svieži a mladistvý vzhľad.
debata

Viacero štúdií z minulosti potvrdilo pozitívne účinky vôní na našu kvalitu spánku, jeho intenzitu aj schopnosť zaspávania a uvoľnenia sa. Podľa rakúskeho profesora, neurológa Stefana Seidela existuje niekoľko štúdií o účinkoch vôni na problémy so spánkom. „Medzi najčastejšie skúmané vône patrí vôňa bergamotu, cyprusu, levanduľového oleja či rumančeka,“ uviedol v rozhovore pre magazín H.O.M.E.

Spolu s nimi sa už objektom viacerých štúdií stala aj vôňa horkého pomaranča či damascénskej ruže, ktoré by tiež mali priaznivo vplývať na náš spánok a uvoľnenie. Vedú k zlepšeniu kvality spánku. Tak, ako niektoré vône môžu spánok zlepšiť, existujú aj také, ktoré pôsobia opačným spôsobom – teda sú povzbudivé a energizujúce.

V ich prípade treba rozhodne myslieť na to, kde ich použiť. Ak sa potrebujete prebrať, prečistiť si myseľ, skoncentrovať sa, využite účinky energizujúcich vôní. Robte tak v pracovni, alebo na mieste, kde sa práci venujete. Pomôcť môže vonný olej, ktorého pár kvapiek si votriete do vnútornej oblasti zápästia či na strany krku alebo ku spánkom.

Uvoľňujúce vône môžete potom zase používať v priestoroch spálne, ale napríklad tiež v kúpeľni. Pár kvapiek vonného oleja, prípadne konkrétneho kozmetického produktu s výťažkom vonných olejov môžete pridať do kúpeľa pred spaním. Okrem samotnej vône telo uvoľňuje aj horúca voda. Po kúpeli sa však už nevenujte žiadnej inej činnosti, odložte mobilný telefón či tablet, ľahnite si a využite uvoľnenie na pokojné zaspávanie.

Samozrejme, dôležité je, aby vôňa vyhovovala obom partnerom – teda v prípade, že spíte v manželskej posteli. Zvyčajne spánkovým problémom čelí len jeden z dvojice, v takom prípade je však nutné myslieť aj na druhého partnera. Výber aromaterapautickej vône, ktorá pomáha k zaspávaniu, by mal prebiehať s ohľadom na toho druhého.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #spánok #rumanček #aromaterapia #levanduľa #ovečky

+ Dostanete sa do výbornej duševnej kondície a vaše zdravie pookreje.
Vyhýbajte sa zbytočným nákupom,...

+ Netrápte svoj žalúdok, neprejedajte sa. Uprednostnite viac čistej vody.
Ak niečomu nerozumiete,...