Ako dodať horčík telu? Tieto potraviny ho obsahujú najviac

23.11.2020 11:00
ovsená kaša, kaša, jablko, vločky
Ovsená kaša s kúskami jablka - aj takto putuje horčík do tela. Autor:

Horčík je pre naše telo nenahraditeľný. Ak žijete v strese, potrebujete ho ešte o niečo viac.

Ak sa často potíte pri športe či saunovaní, čelíte zvýšenému úbytku tekutín a časti minerálov, horčík nevynímajúc. Aj tí, ktorí dodržiavajú vegetariánsku alebo vegánsku stravu, sa musia uistiť, že v jedálničku majú dostatok horčíka. Veľa stresu môže takisto viesť k vyššej potrebe horčíka, ktorý musíte organizmu nejako dodať. Čím vyššiu hladinu tohto minerálu máte v krvi, tým lepšie pracujú mitochondrie. Telo je pokojné a zároveň plné energie. Horčík je pre náš organizmus nenahraditeľný – pomáha v látkovej premene tukov, sacharidov a bielkovín, je nevyhnutný pre tvorbu energie v bunkách.

Odporúčaná denná dávka horčíka pre dospelých je 4,5 mg/kg telesnej hmotnosti, pre ženy je to okolo 300 mg, pre mužov 350 mg. Športovci, dojčiace ženy či ľudia dlhodobo pod stresom by mali tieto dávky zvyšovať, aj o 30 percent.

Potraviny s vysokým obsahom horčíka – zoradené od tých s najväčším obsahom horčíka

  • Pšeničné otruby
  • Semiačka: (sezamové, ľanové, chiamg, mak, slnečnicové, tekvicové)
  • Kakaový prášok
  • Amarant
  • Guinoa
  • Pšeničné klíčky
  • Orechy
  • Tmavá čokoláda s min. 70 % obsahom kakaa
  • Naturálna ryža
  • Bulgur
  • Strukoviny: (hrášok, fazuľa, sója)
  • Ovsené vločky
  • Zelená listová zelenina: (rukola, mangold)
  • Sušené banány

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#horčík #rovnováha #strava #stres
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Sychravé počasie nepodceňujte, môžete veľmi rýchlo prechladnúť.
V zamestnaní neočakávajte zmeny, výška...

+ Nebudete sa cítiť celkom v poriadku, zostanete doma a vyliečite sa.
Mali by ste sa vedieť rýchlejšie...