Úžasné benefity slnečnicových semienok. Neuveríte, akú majú silu!

Nenápadné, drobné a pre niekoho príliš kalorické. Keď však odhalíte ich potenciál uvidíte, že si nimi obohatíte šalát, rané vločky, jogurt a osviežite napríklad aj praženicu. Nemajú totiž výraznú chuť, ale zato výrazné účinky. Zažite ich na vlastnom tele.

12.11.2020 15:00
slnečnicové semienka, tekvicové semienka,... Foto:
Odporúča sa dať si maximálne lyžicu slnečnicových semienok denne.
debata

Nálož antioxidantov

Sú malé, ale prešpikované antioxidantami. Slnečnicové semiačka sú prirodzeným zdrojom vitamínu E. Ten je rozpustný v tukoch, ktorého majú semienka viac ako dosť. Takže je to ideálna kombinácia na boj s voľnými radikálmi aj s civilizačnými ochoreniami. Ak sa bojíte nádchy, nachladnutia a vírusov, tak slnečnicové semienka sú správnou pochúťkou.

Palivo dobrej energie

Kedy jesť slnečnicové semiačka? Ideálne ráno. Vďaka vitamínu B1 dodávajú telu rýchlu energiu a nabudia váš organizmus k výkonu. Spolu s ďalšími látkami dokážu veľmi rýchlo povzbudiť organizmus k aktivite a dobrým fyzickým aj mentálnym výkonom.

Zdravé pre srdce

V každom jednom slnečnicovom semiačku nájdete esenciálne mastné kyseliny a fytosteroly, ktoré pomáhajú regulovať hladinu cholesterolu. Fytosteroly tiež prispievajú k budovaniu imunity tela a znižujú riziko mnohých smrteľných chorôb. Slnečnicové semiačka sú preto správna voľba pre dlhý a zdravý život.

Znižujú zápal v tele

Štúdia z Kolumbijskej univerzity zistila, že konzumácia slnečnicových semienok päťkrát alebo viackrát týždenne, znižuje zápal v organizme. Zápal v tele je pritom príčinou množstva chronických ochorení. Vyžeňte ho z tela práve slnečnicovými semienkami.

Ideálna výživa pre budúce matky

Slnečnicové semiačka sú skvelým výživovým doplnkom počas tehotenstva. Okrem už spomenutého vitamínu E sú aj prírodným zdrojom zinku a kyseliny listovej. Táto trojkombinácia zabezpečuje zdravý vývoj plodu a aj vášmu telu dodá potrebné vitamíny, aby ste netrpeli napríklad kožnými problémami, ktoré bežne tehotenstvo môžu sprevádzať.

Ideálne dávkovanie

Pre vyššiu kalorickú hodnotu sa odporúča dať si maximálne lyžicu slnečnicových semienok denne. Samozrejme nesolených a nepražených. Nezdravá príprava a príliš veľa soli totiž nielenže vymaže benefity, ale zdraviu viac uškodí ako pomôže.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zdravé srdce #antioxidanty #zdroj energie #slnečnicové semená

+ Zvýšte príjem zdravých tukov, napríklad z orechov a olivového oleja.
Vytvorenie rezervného fondu na neočakávané...

+ Pri hudbe sa dá tiež dokonale odreagovať, alebo ostaňte pri klasike filmu.
V práci sa nič dlho nezmení, však...