Ako sa chudne počas spánku?

06.10.2020 13:00
spanok, žena
K chudnutiu počas noci prispieva aj pravidelná konzumácia bielkovín. Autor:

Popíjanie kolových nápojov, čierneho čaju, kávy a alkoholu v podvečerných hodinách dokáže narušiť stabilitu spánku. Podobne je to aj v prípade prázdneho žalúdka, ktorý nám nedovolí zaspať dovtedy, kým ho nezaplníme až po okraj. A z toho sa priberá.

Avokádo na dobrú noc

Nebezpečenstvom nárazového hladu je to, že máme chuť zjesť veľa rôznych potravín s vysokou kalorickou hodnotou. Pod ruku nám tak idú sladké a slané maškrty a len výnimočne ovocie a zelenina. Hlad a prerušovaný nočný odpočinok dokáže zastaviť konzumácia celozrnných potravín počas obeda a aj neskôr popoludní. Celozrnné potraviny v podobe cestovín, pečiva či ryže obsahujú vysoké množstvo polysacharidu zvaného vláknina, ktorý tlmí pocit hladu a uľahčuje trávenie. Odborníci tvrdia, že denne potrebujeme skonzumovať minimálne 20 g vlákniny na to, aby sme mali pokojný spánok. V prípade, že neobľubujeme výrobky z obilnín či ryže, vlákninu získame napríklad aj zo zeleniny, avokáda a orechov.

Zdravé proteíny zlepšia metabolizmus

K chudnutiu počas noci prispieva aj pravidelná konzumácia bielkovín. Štúdia Floridskej univerzity prišla s názorom, že jedenie proteínov pred spaním zvyšuje úroveň metabolizmu. Muži, ktorí si dopriali jedlo s obsahom približne 30 gramov bielkovín mali ráno po zobudení lepší metabolizmus než páni, ktorí sa vyhýbali konzumácii proteínových jedál. Bielkoviny sú základné stavebné prvky ľudského tela. Majú kalorickú hodnotu podobne ako cukry a o niečo menej ako tuky. Sú potrebné na regeneráciu a rast svalov a v období držania diét. Proteíny zaraďujeme medzi takzvané termogénne látky, čo znamená, že majú potenciál spaľovať viac energie. Ku kvalitným zdrojom ľahko stráviteľných bielkovín patrí srvátkový proteín a ženy oceňujú aj vegánske proteíny, ktoré sú tvorené rastlinnými zdrojmi bielkovín.

Čo ešte prospieva pokojnému spánku?

Zabezpečí dostatočný prísun bielkovín a zasýti počas celej noci. Morčacie mäso patrí medzi ideálne potraviny, ktoré by sme si mali dopriať pred uložením sa do postele. Obsahuje totiž látku zvanú tryptofán. Ide o prekurzor serotonínu známeho skôr pod ľudovým označením hormón šťastia. Aminokyselina tryptofán sa v ľudskom tele mení na spomínaný hormón. Serotonín pomáha regulovať náladu, potláča depresie a úzkosti, čím prispieva k potláčaniu chuti do jedla a stabilizuje pocity žravosti. Pokiaľ morčacie mäso nepatrí k vašim obľúbeným, dopriať si môžete kuracie stehno, kde sa nachádza dostatočné množstvo uvedenej aminokyseliny. Výbornou náhradou za mäso sú v tomto prípade aj šošovica, orechy a vajíčka.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#spánok #nezdravé jedlo #nadváha #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zdravotné prechádzky by vám spravili dobre na mysli aj na tele.
Nebojte sa, na svojich zamestnancov sa...

+ Mali by ste navštíviť očného lekára, slabý zrak vám spôsobuje problémy.
Neberte si prácu aj domov, nemajte...