Príklady meditácií na 5 minút. Znížia stres a podporia kreativitu

23.08.2020 13:00
meditácia, pokoj, more, relax, cvičenie, joga,...
Sadnite si vzpriamene, zatvorte oči na päť minút a len dýchajte. Autor:

Heslom dnešných dní je zaneprázdnenosť. Na druhej strane však stojí potreba relaxu a psychohygieny. Ako tieto dva svety spojiť v jednom? Niekedy stačí „cigaretkových“ päť minút a môžete sa cítiť lepšie. Netreba si však ničiť telo fajčením, zrelaxovať dokážete aj pomocou rýchlej meditácie.

Vypnite myseľ

Nastavte si na mobile budík na 5 minút a ponorte sa do seba. Do ticha, do pohody, do tmy. Zatvorte oči, prestaňte vnímať svet okolo seba. Zrazu sa ponoríte akoby do hlbokého spánku. V takomto prípade stačí aj päť minút a keď znovu otvoríte oči a „zapnete systémy“, bude to ako reset na počítači. Zrazu veci pôjdu rýchlejšie a efektívnejšie. Takýto reštart si môžete spraviť aj viackrát počas pracovnej doby.

Prejdite sa

Prechádzka je pre telo omnoho prirodzenejšia ako sedenie. Preto by ste mali každú hodinu sedenia vyvážiť minimálne piatimi minútami chôdze. Ale nie hocijakej. Skúste uvedomelú. Prechádzajte sa päť minút tak, že si budete uvedomovať každý krok. Dopad chodidla na podlahu, ako sa vám hýbu kĺby, naťahujú šľachy, napínajú svaly. Neprejdete veľkú vzdialenosť, ale takéto upriamenie pozornosti vás vtiahne do prítomného okamihu a zresetuje myseľ od problémov. Budete absolútne ovlažení.

Dýchajte do brucha

Sadnite si vzpriamene, zatvorte oči na päť minút a len dýchajte. Opäť je potrebné nechať myšlienky na prácu a okolie bokom. Sústreďte sa iba na to, ako vám dych preniká do tela. Až do brucha. Pomaly vydychujte. Snažte sa, aby bol výdych pomalší ako nádych. Pritom sa zamerajte aj na nosné dierky. Vžite sa do pocitu, ako nimi prúdi vzduch. Akej teploty vchádza, akej vychádza. Päť minút a budete iný človek.

Choďte na dovolenku

Skutočne sa to dá. Zatvorte oči a preneste sa na miesto dovolenky, kde vám bolo fantasticky. Vybavte si v mysli zvuky, teplo slnka, alebo vôňu lesa. Vybavte si všetky detaily. Prejdite sa po tom mieste. Vžite sa do pocitov, ktoré ste vtedy prežívali, do tých, pre ktoré ste boli šťastný na danom mieste. Uvidíte, že päť minút takéhoto pripomínania si dovolenky vás dokáže skutočne preniesť na dané miesto aspoň imaginárne. No pocity, ktoré ste zažívali budú pre váš mozog skutočné a okamžite sa budete cítiť oddýchnutí, zrelaxovaní a kreatívnejší. Ako po návrate zo skutočnej dovolenky. Časom sa v tejto technike tak zlepšíte, že na dovolenku vyrazíte napríklad aj cestou v MHD a domov neprídete z práce unavení, ale príjemne oddýchnutí.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#stres #relax #psychohygiena #oddych #meditácia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nepreháňajte to s ľahkým oblečením, počasie je zradné a stále chladné.
Nepočúvajte druhých, chcú vás len...

+ Zdravotne ste na tom výborne, nemáte sa čoho obávať.
Nenechajte sa zastaviť neprajníkmi, ste silný,...