Pozor, ak si strážite líniu! Treba nejaké ovocie z jedálnička vylúčiť?

23.07.2020 07:00
žena, zdravá strava, ovocie,
Priveľa ovocia počas diéty? Autor:

Mnoho ľudí si myslí, že konzumáciou veľkého množstva ovocia schudne. Je to však omyl. Skrýva sa v ňom totiž prírodný cukor - fruktóza. Vo veľkom množstve pri diéte nemá miesto!

Aj keď jete počas diéty menej, nemali by ste zabúdať na to, že vaša strava by mala byť plnohodnotná, pestrá a plná kvalitných surovín. "K diéte neodmysliteľne patrí aj ovocie. No ovocie nie je zelenina a preto ho nemôžeme jesť večer pri televízore. Aj keď obsahuje veľkú porciu vlákniny, vitamínov a minerálov, súčasne obsahuje veľa cukru. V zdravšom jedálnom lístku by ste si na neho mali dávať pozor,“ vysvetľuje špecialistka na ketodiétu Martina Dvořáková.

Výživová špecialistka Martina Dvořáková.
Výživová špecialistka Martina Dvořáková. Autor: KetoDiet

Názorových skupín na množstvo konzumácie ovocia je veľa. Základná vec je uvedomiť si, že ovocie treba brať ako plnohodnotnú potravinu. Ak si dáte obed, nemali by ste za ním zjesť misku ovocia, olovrant a ešte večeru. Ovocie nie je výživový doplnok, ale naopak, má mať podstatné miesto vo vašom jedálničku. Samozrejme, všetko s ohľadom na denný kalorický príjem. "Ak máte na ovocie chuť, ideálne je dopriať si ho ako súčasť raňajok či dopoludňajšej desiaty, najlepšie v deň kedy máte zvýšenú fyzickú aktivitu,“ dodáva výživová špecialistka.

Medzi kalorickejšie ovocie s vyšším obsahom cukru patrí banán, čerstvé figy a hrozno. Tesne za nimi nasledujú mango, liči a aktuálne vyhľadávané sezónne čerešne. Svoje prvenstvo v množstve kalórií určite zastáva avokádo, ale za to tam nenájdete ani celý gram cukru. S najnižším obsahom cukru vyhráva ovocie, ktoré nájdete aj vo svojej záhrade ako jahody, maliny, či čučoriedky. Z tých exotickejších sú to kivi alebo grapefruit. Každé ovocie má svoje pozitívne vlastnosti. Žiadne z nich nemusíte zo svojej stravy vylúčiť, no pri diéte treba dbať na to, v akom množstve ho prijmete.

Nízkokalorické ovocie

  1. Melón 100g/33 kcal
  2. Pomaranč 100 g /34 kcal
  3. Mandarinky 100/35 kcal
  4. Nektarinky 100/37 kcal
  5. Jahody 100g/38kcal
  6. Maracuja 100g/40kcal
  7. Grapefruit 100g/40 kcal
  8. Černice 100g/43kcal
  9. Broskyňa 100g/50 kcal
  10. Kiwi 100 g /50 kcal
  11. Jablko 100 g/50 kcal
  12. Ananás 100g/52 kcal
  13. Marhuľa 100g/57 kcal
  14. Hruška 100 g/66 kcal
  15. Slivka 100g/68kcal

Ovocie je ideálne kombinovať s proteínovými nápojmi, smoothie alebo kašami. Samotné ovocie v menšom množstve vás dostatočne nezasýti. "Zamerať by ste sa mali na citrusy a bobuľové ovocie ako čučoriedky, maliny, jahody, brusnice či ríbezle. Skvelý letný tip je napríklad proteínová panna cotta s čerstvým ovocím. Stopku by ste mali dať aj sušenému ovociu. Koncentrácia cukru v ňom je niekoľkonásobne vyššia,“ radí Martina Dvořáková.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#ketodiéta #kalórie #dieťa #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku