Tri dychové techniky na zlepšenie spánku. Účinkujú okamžite

, 15.07.2020 13:00
spánok, posteľ, nespavosť
Ako zabojovať s nespavosťou? Pomôcť by mohli aj dýchacie techniky. Autor:

Množstvo ľudí hľadá spôsob, ako rýchlejšie zaspať, spánok si predĺžiť a skvalitniť.

Ak patríte medzi nich, na chvíľu zabudnite na doplnky výživy, lieky aj čokoľvek iné. Stačí sa iba vrátiť k vášmu dychu a správne ho usmerniť. Sny vám na oči skĺznu prakticky samé.

Dych mení naše telo aj myseľ

Vždy keď sa zmení niečo v našom tele, zmení sa aj dýchanie. Všimnúť si to môžete napríklad pri strese alebo námahe. No funguje to aj opačne. Ak zmeníte dýchanie, niečo zmeníte aj vo vašom tele. Unikátnym príkladom je práve navodenie si sladkých snov. Existujú tri techniky odvodené z jogy, ktoré znížia stres, očistia vašu rozbúrenú myseľ od zbytočných myšlienok a pre telo predstavujú doslova uspávanku.

Striedavé dýchanie

Toto cvičenie vás veľmi rýchlo prepne zo stavu nabudenosti do pokojného módu. Ľahnite si, alebo sa pohodlne usaďte. Zapchajte si pravú nosnú dierku a nadýchnite sa len ľavou. Pomaly, plynule a čo najviac. rovnako pomaly vydýchnite. Avšak vydychovať budete pravou nosnou dierkou a so upchatou ľavou. Nadýchnite sa pravou nosnou dierkou a potom ju zapcháte a vydýchnete ľavou. Tento cyklus zopakujte desaťkrát. Uvidíte, ako rýchlo zaspíte.

Papworthova metóda

Cvičenie ktoré znižuje stres a navodzuje relaxáciu. Zároveň je veľmi spoľahlivou metódou pre ľudí trpiacich alergiou a astmou. Vďaka nej môžu okrem upokojenia zlepšiť svoje dýchanie. Pri tejto metóde sa pomaly nadychujete nosom. Až tak, aby ste mali pocit, že sa do vás nevojde už ani kvapka vzduchu. Následne našpúlite pery, akoby ste chceli zhasnúť sviečku. A začnete veľmi pomaly vydychovať. Čo najpomalšie, ako je to možné. Desať takýchto cyklov vám pomôže nielen zaspať, ale aj kvalitnejšie dýchať.

Technika 4–7–8

Absolútny základ dýchania na zvládnutie stresovej situácie a rýchle zaspávanie. Bude o niečo náročnejšia, ale oplatí sa. Za 4 sekundy sa nadýchnite čo najviac to pôjde. Následne na 7 sekúnd zadržte dych. A začnite pomaly vydychovať cez našpúlené pery s jazykom opretým o podnebie. Výdych ale musí trvať 8 sekúnd. zopakujte týchto cyklov desať. Možno posledný už budete vydychovať na pomedzí ríše snov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#zlepšenie #technika #spánok #pomoc
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku