Meditačné techniky, ktoré vás upokoja na počkanie

14.07.2020 13:00
meditácia
Stačia dve veci. Zatvoriť oči a začať zhlboka dýchať. Autor:

Vďaka meditácii dokážete zmeniť svoj život na nepoznanie. Preukázateľne budete pokojnejší, zdravší, kreatívnejší, jednoducho efektívnejší a pritom s úsmevom na tvári. Ako si však nájsť čas na meditáciu vo svete, ktorý sa stále niekam ponáhľa? Meditovať však môžete napríklad aj v MHD.

Nepotrebujete hodiny v ašráme

Bolo by ideálne, ak by sme mali v mesiaci niekoľko dní na duchovnú očistu a hodiny meditácie. Avšak meditačné techniky neprinášajú osoh len vďaka tomu, že v nich strávite hodiny. Tibetskí mnísi počas meditácie dosahujú nepoznané výšiny vedomia. Avšak bežnému človeku v strese postačí aj dúšok zo živej vody meditácie. A na to stačí doslova pár minút.

Meditácia bdelej pozornosti

Technika, ktorá ide proti multitaskingu. Môžete meditovať pri varení čaju, obeda, dokonca aj pri posielaní e-mailu. V čom je ten fígeľ? V prežívaní prítomného okamihu. Uvedomujte si presne to, čo robíte. Sústreďujte sa na jednu jedinú činnosť a ostatné dostaňte z hlavy. Vnímajte okamih tu a teraz, nič pred tým, ani potom. Skúste takto postupovať aspoň pri niekoľkých úlohách počas dňa. Spravíte ich efektívnejšie a vaše vnútro naplní pokoj. Je to technika na dni, kedy skutočne nemáte ľudovo povedané ani čas odskočiť si na WC.

Sústreďte sa na dych

Stačí desať až pätnásť minút. Vôbec nezáleží kde ste. Môžete sedieť doma, v kancelárii, cestou vo vlaku. Stačia dve veci. Zatvoriť oči a začať zhlboka dýchať. Je to tak nenápadné, že tým nikoho nerušíte a nepotrebujete ani žiadnu prípravu. Pokojne ostaňte tam kde ste a začnite vnímať iba dych. Desať minút hlbokého dýchania. Pritom sa snažíte nádych natiahnuť na čo najdlhší a výdych je rovnako dlhý. Dokonale to zníži stres.

Meditácia na štyri doby

Ide o trošku zložitejšiu techniku, ale stále kdekoľvek a rýchlo zvládnuteľnú. Pohodlne sa usaďte, nadýchnite sa a vydýchnite. Vo výdychu ostaňte štyri sekundy. Potom sa nadychujte na dobu ďalších štyroch sekúnd. Opäť na štyri sekundy v nádychu zadržte dych a vydychujte za rovnaký čas. Tento cyklus opakujte napríklad desať minút. Stres akoby ste dokonale vydýchli. Ide o veľmi vhodnú techniku aj v prípade, že nemôžete večer zaspať. Ak vám stále v hlave víria myšlienky, práve touto technikou ich vymažete.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#upokojenie #stres #psychika #pokoj #oddych #meditácia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku