6 nápadov, ako sa bez veľkého úsilia dostať do formy

, 23.03.2020 13:00
nohy, chôdza, schody
Skúste si z toho spraviť "rituál" a brať to ako výzvu zakaždým, keď vidíte pred sebou schody... Autor:

Váš každodenný život je dosť vyčerpávajúci... A do toho máte uvažovať nad tým, ako sa po dlhom dni vyberiete do posilňovne alebo si zabehať?

Našťastie existuje niekoľko trikov, ktoré vám pridajú do bežného dňa viac pohybu bez toho, aby ste si to skutočne všimli.

Pozerajte televízor a sadnite si na zem…

Keď pozeráte televízor, sadnite si na zem, presne tak, ako ste to robili v detstve. Čo vám to prinesie? Gauče sú častokrát také pohodlné, že sa do nich uložíme bez toho, aby sme sa pohli čo i len o centimeter. Ak si však sadnete na zem, pravidelne budete meniť svoju polohu a z času na čas sa aj ponaťahujete.

Po schodoch…

Áno, na toto by ste prišli aj samy, otázka znie, či to robíte? Samozrejme, je lákavé viezť sa vo výťahu, namiesto toho, aby ste použili svoje nohy, skúste si však z toho spraviť „rituál“ a brať to ako výzvu zakaždým, keď vidíte pred sebou schody…

Ponúknite pomoc ostatným

Pravdaže, nemali by ste to robiť len preto, že chcete zdravšie žiť (každý deň jeden dobrý skutok). Síce nešportujete, napriek tomu ste v pohybe, čo zvyšuje krvný obeh a spaľuje kalórie. Takže od dnes platí nasledovné. Potrebuje kamarátka pomoc pri sťahovaní? Môžete byť pri tom! Pomáha váš milý 90-ročný sused pomôcť s nákupom? Ste tu preňho!

Častejšie stojte

Ak čakáte napríklad v čakárni, stojte v situáciách, v ktorých ste zvyknutá za normálnych okolností sedieť. Ostatní sa prázdnemu miestu potešia a vy si užijete zrýchlený metabolizmus a viac energie.

Robte veľké nákupy a noste ich domov

Namiesto toho, aby ste si každý večer po práci zašli kúpiť pár potravín, robte veľké nákupy raz za týždeň. Samozrejme, noste ich domov, podľa možnosti majte v oboch rukách rovnakú váhu. Aj týmto spôsobom trénujete svoj chrbát a ramená a zlepšujete si kondíciu.

Robte denne 10 minút drepy

V mnohých kultúrach patrí „hlboký drep“ k bežnému životu. Bez ohľadu na to, či klebetíte na zastávke alebo na záchode – drepy môžete robiť kdekoľvek. Nie sú dobré len na zadok a nohy, ale tiež pre naše kĺby, trup a zároveň zvyšujú flexibilitu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo. Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#schody #metabolizmus #krvný obeh #kalórie #drepy #chrbát
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku