Kedy je vhodné začať cvičiť po pôrode? Na čo si dať pozor?

, 03.03.2020 13:00
žena, tréning, cvičenie, krása
Už vás to ťahá do telocvične? Autor:

S cvičením a väčšou svalovou námahou to určite počas dojčenia netreba preháňať.

Počas tehotenstva sa s telom ženy deje mnoho zmien a priberanie je jednou z nich. Tie šťastnejšie čerstvé mamičky odchádzajú z pôrodnice s bábätkom a bez tehotenských kilogramov. Väčšina si však prinesie domov aj nabraté kilogramy. Aj preto sa zaoberajú otázkou, ako sa ich zbaviť a vrátiť sa k pôvodnej hmotnosti. Môže žena po pôrode cvičiť? Kedy začať?

Tréner Ľuboš Gsch s manželkou.
Tréner Ľuboš Gsch s manželkou. Autor: archív Ľ. G.

„Túto otázku sme intenzívne konzultovali aj s lekármi, nakoľko manželka je tiež trénerka. Lekári odporúčali zachovať šestonedelie a následne začať s ľahkými cvičeniami. Moja manželka začala cvičiť krátko po štvrtom týždni, nakoľko sa výborne zotavovala a trúfala si na tréning. Išlo pritom o domáce cvičenia s pomôckami,“ hovorí tréner a autor Začni cvičiť s POHYBom for men a Začni cvičiť s POHYBom for women Ľuboš Gsch. Ako dodáva, všetko sa začalo stabilizáciou tela, pričom skúšala, ako pevný je stred tela a najviac pritom využívala fit loptu na balancovanie a tiež polovičnú fit loptu.

"Takto cvičila dva až tri týždne a potom, keďže bola úplne v poriadku, prešla do klikov o kuchynskú linku a podobne. Po druhom pôrode manželka cítila, že telo je unavené a cvičiť začala až po šestonedelí. Tam bol ešte taký dôsledok, že mala väčší nekomfort z toho, že necvičí, ako z toho, že bola po pôrode. Ale telo bolo unavené a dohodli sme sa, že šestonedelie vytrvá,“ hovorí Ľuboš Gsch. S cvičením a väčšou svalovou námahou to určite počas dojčenia netreba preháňať. "Svalovica“ má vplyv na materské mlieko, ktoré môže zhorknúť a dieťa ho následne začne odmietať, upozorňuje tréner.

Značnej polularite sa u tehotných žien teší aj joga. Po pôrode však treba byť s návratom k cvičeniu jogy opatrná a netreba mať prehnané očakávania, telu je nutné dožičiť čas na samouzdravenie počas šestonedelia. „Návrat po šestonedelí je ovplyvnený aj tým, ako sa čerstvá mamička cíti. Po pôrode je dobré sa k cvičeniu vracať opatrne, neprepínať sa a nesnažiť sa okamžite vrátiť k pozíciám, ktoré žena zvládala napríklad pred dvoma rokmi. Joga by mala v žene otvárať radosť a kľud z cvičenia, netreba sa prepínať a skôr si to pomaly užívať,“ hovorí lektorka jogy Petra Kozejová.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tréning #pôrod #cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku