Nechce sa vám cvičiť po práci? Tak to urobte inak!

07.01.2020 17:00
cvičenie, pohyb
Kedy cvičiť? Autor:

Pravidelne cvičiť nie je jednoduché, avšak všetky výhovorky sa dajú prekonať a po sviatkoch sa cvičením dostať do formy.

Ak človek nemá čas na hodinové cvičenie, podľa RÚVZ (Regionálny úrad verejného zdravotníctva) by si ho mal rozdeliť na desaťminútové časti počas dňa. „Ak máte nabité dni a večer ste už unavení, skúste vstať o 30 minút skôr a zacvičiť si najprv dvakrát do týždňa. Rýchlo zistíte, aké je to príjemné a potom môžete pridať ďalší jeden alebo dva dni,“ odporúčajú hygienici. Bez cvičenia človek podľa nich nemá žiadnu energiu a ráno či cez obedňajšiu prestávku veľmi dobre padne dať si chvíľu rýchlej chôdze.

Vhodné je tiež pozmeniť svoje zabehnuté programy. „Vaše víkendy sa môžu zmeniť na rodinné alebo priateľské stretnutia na bicykloch, na korčuliach, na túre alebo pri bazéne,“ tvrdia hygienici. Treba byť realistický a neklásť si latku príliš vysoko. „Pre začiatok na trénovanie rýchlej chôdze stačí desaťminútová trasa. Nevzdávajte to ani na druhý deň a únava sa bude o trochu zmenšovať a váš výkon stúpať,“ tvrdia pracovníci RÚVZ. Cvičenie je dobré plánovať si v čase, keď človek nemá iné záväzky a snažiť sa cvičiť v tom čase dňa, keď má najviac energie.

Niektorí sa podľa odborníkov hanbia za to, ako vyzerajú alebo za to, o koľko lepšie sa budú cítiť po cvičení a chváliť sa za svoju námahu. „Ak sa stále necítite uvoľnene a v pohode pri cvičení v prítomnosti druhých ľudí, skúste to najprv sami,“ odporúča RÚVZ. S cvičením a s dobrými pocitmi po ňom stúpa aj sebavedomie. Spojiť sily s rodinou, priateľmi či spolupracovníkmi sa oplatí aj pre dobrý pocit nielen z cvičenia, ale tiež z upevňovania dobrých vzťahov. Spoločnosť taktiež pomáha k tomu, aby cvičenie nezačalo nudiť. Pracovníci RÚVZ preto radia aj striedať rôzne druhy cvičení.

#výhovorky #nadváha #cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku