Ako sa chudne s vajíčkovou diétou?

27.12.2019 09:30
chudnutie, kilogramy, diéta
Odborníčka na výživu Rachel Paul tvrdí, že vajíčková strava má omnoho väčšie výhody než iné diétne režimy. Autor:

Rýchle zhadzovanie nadbytočných kilogramov vďaka jednoduchému diétnemu režimu, ktorého protagonistom je jednoduché jedlo – vajce.

Štrnásť dní boja

S netradičným spôsobom stravovania prišli ešte v 70. rokoch minulého storočia módne časopisy. Program postavili na konzumácii varených vajíčok, pričom jedálniček sa postupne mohol dopĺňať aj o iné zdroje chudých bielkovín, a to v podobe rýb či kuracieho mäsa. Z dôvodu chýbajúcich niektorých druhov vitamínov sa do stravovacieho plánu zahrnula aj zelenina. Jedálny lístok je teda rozdelený do štrnástich dní, pričom zahŕňa tri jedlá, z ktorých každé je tvorené vajíčkami. Do tohto plánu však nepatria potraviny bohaté na cukry, ako sú najmä ovocie, pečivo, vyprážané jedlá, cestoviny, ryža a alkohol. Vynechávajú sa tiež sladené a kalorické nápoje. Naopak, dovolená je čierna káva a bylinné čaje bez cukru.

Bohaté na vitamíny

Od svojho vzniku sa objavili rôzne varianty vajíčkových diét. K extrémnym režimom patrila konzumácia vajíčok uvarených na tvrdo s grapefruitom, ale tiež aj ich jedenie a pitie vody. Až neskôr sa k vajíčkam pridali niektoré druhy mäsa, syrov, masla a zeleniny. Vajíčková diéta si získala pozornosť najmä z dôvodu vysokého obsahu bielkovín, vitamínov a niektorých minerálnych prvkov. Z mikroživín jej dominuje vitamín D, vitamín A a riboflavín (vitamín B2). Spomedzi minerálnych látok sa vajíčka chvália fosforom a selénom, pričom prvý spomínaný minerál je potrebný pre správne fungovanie kostí a selén účinne podporuje zdravý imunitný systém.

Nízky obsah sacharidov

Netreba zabúdať, že vajíčka tvoria základ populárnej keto diéty, ktorej dominujú bielkoviny a tuky na úkor sacharidov. Vajce obsahuje v závislosti od veľkosti len 75 kilokalórií. Odborníčka na výživu Rachel Paul tvrdí, že vajíčková strava má omnoho väčšie výhody než iné diétne režimy, pretože je bohatá na bielkoviny a zároveň obsahuje minimum sacharidov, čo je dôležité pri udržiavaní svalovej hmoty pri súčasnom úbytku podkožného tuku. „Medzi výhody patrí úbytok hmotnosti, udržiavanie svalovej hmoty a aj metabolizmu v čo najväčšej možnej miere,“ pokračuje.

Ako je to s cholesterolom?

Konzumácia vajíčok zároveň zlepšuje hladiny cholesterolu a znižuje zápaly v ľudskom tele, ktoré sú príčinou viacerých chorôb. Pri tomto druhu stravovania, ktorý je založený na nízkom príjme sacharidov si predsa len treba dávať pozor. Typickým príznakom takéhoto stravovania je najmä počiatočný pokles energie. Uvedený životný štýl navyše nie je trvalo udržateľný, a preto sa viacerí ľudia vracajú po diéte k svojej pôvodnej hmotnosti.

Považuje sa za drastickú diétu

Drastické zníženie kalórií môže byť pre človeka v konečnom dôsledku nebezpečné. Podľa štúdie Harvard Medical School by ženy nemali konzumovať menej ako 1200 kalórií denne a muži menej ako 1500 kalórií denne. Pri vajíčkovej diéte je problematické dodržať aj minimálnu hranicu denného príjmu energie stanovenú pre ženy. Ďalšie výskumy upozorňujú, že hoci striedma konzumácia vajec môže byť prospešná z hľadiska znižovania cholesterolu v krvi, nadmerné pochutnávanie si na tejto potravine prináša opačný efekt.

Veľmi jednoduchá nátierka vhodná na raňajky či olovrant.

Zoznam surovín a textový postup nájdete v recepte Vajíčková nátierka na Varecha.sk

Viac videoreceptov si pozrite v TV Varecha.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vajíčko #diéty #chudnutie #cholesterol
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku