Kde okrem mlieka nájdeme vápnik?

Trpíte laktózovou intoleranciou, ste vegánka alebo jednoducho neznášate mliečne produkty? Toto je zoznam potravín, ktoré tiež obsahujú vápnik.

, 05.12.2019 13:00
mak, vápnik Foto:
Vynikajúcim zdrojom vápnika je aj mak.

Vápnik je s 1 až 1,4 kg najhojnejším minerálom v našom tele. Asi 99 percent je uložených v kostiach, zvyšok sa vyskytuje v zuboch a iných telesných tkanivách. Pre dospelých nad 18 rokov sa odporúča prijať denne tisíc miligramov vápnika. Za najdôležitejší zdroj sa síce považuje kravské mlieko, to však veľa ľudí neznáša, alebo sa mu vyhýba z iných dôvodov. Takže vegáni alebo ľudia, ktorí nekonzumujú mliečne produkty, si nemusia robiť starosti, pretože potrebu vápnika možno bez problémov pokryť aj inými potravinami. Pozrite sa s nami, ktoré potraviny ho obsahujú. (Údaje sú na 100 gramov):

Makové semená 1400 mg
Sezamové semienka 975 mg
Tofu 683 mg
Chia semienka 631 mg
Mandle 269 mg
Biela fazuľa 240 mg
Kel 205 mg
Špenát 136 mg
Kakaový prášok 128 mg
Brokolica 118 mg
Tuniak 40 mg

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #zuby #vegánstvo #vápnik #mlieko #laktózová intolerancia
Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy

+ Zaraďte do jedálneho lístka aj nejaké ovocie a zeleninu, budete sa cítiť lepšie.
Momentálne sa nepohybujete v...

+ Neriešte cudzích ľudí okolo seba, riešte seba a svoje zdravie.
Nikoho nevydierajte cez peniaze, raz sa vám to...