Ako sa zbaviť nadbytočných kíl z vody?

20.10.2019 17:00
voda, postava,
Celkový objem vody v organizme závisí aj od veku, pohlavia a stavby tela. Autor:

Opuch rúk, nôh, členkov a dokonca aj zväčšovanie obvodu pásu. V prípade, že je naše stravovanie ukážkové a i napriek tomu nadobúdame pocit, že sme zaliati vodou, mali by sme byť na pozore. Telesnú hmotnosť môže opticky zvýšiť naviazanie nadbytočnej vody v organizme. Ako si s tým poradiť?

Keď nás „trápi“ voda

Ľudské telo je tvorené približne 60 % vody, ktorá je nevyhnutná na správne fungovanie telesných orgánov, metabolizmus a všetky ostatné životné funkcie. Za normálnych okolností dochádza v organizme k prirodzenej cirkulácii tekutín a ich zadržiavanie je len na minimálnej úrovni. Ak sa tento systém naruší, odnesie si to náš výzor tým, že vplyvom väčšieho množstva vody v tele pôsobí nafúknuto. Najviac takýto stav zamrzí práve vtedy, ak sa usilujeme poctivo stravovať a cvičiť, no i napriek tomu naše telo pôsobí o čosi väčšie. Úhlavným nepriateľom štíhlej línie tak nie je len prejedanie sa, výber nezdravých jedál a sedavý spôsob života, ale aj neschopnosť zbaviť sa nadbytočnej vody z organizmu.

Soľ má dve tváre

Jedným zo základných spôsobov ako sa zbaviť nadbytočnej vody v tele je zníženie príjmu soli. Soľ sa skladá z dvoch látok, sodíka a chlóru, pričom nepriateľom číslo jeden pre ľudské telo je najmä nadmerný príjem sodíka. Ide o minerálnu látku, ktorá je nevyhnutná pre správne fungovanie buniek. Pri zvýšenej konzumácii však narobí poriadne problémy. Typickým je viazanie vody v tele, čo sa okrem nafúknutého tela, zvýšenou hmotnosťou môže prehupnúť aj do problémov s vysokým krvným tlakom, do ťažkostí s obličkami a nadváhou. V tomto prípade sa osvedčili dva spôsoby príjmu sodíka. V lete je jeho potreba zvýšená, nakoľko dochádza k častému poteniu a vylučovaniu tekutín z tela. Jesenné a zimné obdobie si už treba naplánovať tak, aby bola konzumácia soli a slaných potravín na úrovni odporúčaných denných dávok. Denná dávka soli by sa teda mala pohybovať v rozmedzí 2 – 4 gramov, samozrejme, v závislosti od fyzickej aktivity.

Piť menej, či viac?

Hoci sa môže zdať, že zadržiavaniu tekutín zabránime zníženým príjmom vody, nie je to celkom tak. Ľudské telo si naopak „drží“ vodu pre seba vtedy, ak pijeme málo, pretože sa bojí dehydratácie. Ak dochádza k opačnému postupu, to znamená, že denne vypijeme stanovené množstvo vody a iných nesladených tekutín, organizmus začne vylučovať už naviazanú vodu z tela von, a to najčastejšie potením a močením. Dostatočný príjem vody zároveň pomáha detoxikovať pečeň, obličky, riedi krv a v konečnom dôsledku skvalitňuje pokožku, robí ju pružnou a mladistvou. Zároveň sa z tela vyplavujú toxíny, prebytok sodíka a iných škodlivých látok. Výsledkom je zníženie hmotnosti, užší pás, ale aj zbavenie sa lokálnych opuchov.

Pomôže aj horčík

Pri problémoch so zadržiavaním vody pomáha, keď svoju pozornosť upriamime na znižovanie príjmu sacharidov. Ženy častejšie túžia po cukroch a tukoch v druhej polovici menštruačného cyklu. Aj preto sa menštruácii pripisuje takzvané zaliatie organizmu vodou. V tomto prípade je nápomocná konzumácia dostatočného množstva horčíka, ktorý pomáha znižovať zadržiavanie vody. K lepšiemu odvodňovaniu prispieva aj pitie kávy a čajov z púpavy, ktoré majú silný diuretický účinok.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zadržiavanie vody v tele #soľ #sodík #pitný režim #nafúknutosť #horčík
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pokúste sa dať telu vitamíny v tabletkovej verzii, zvýšia vám imunitu.
Vyznáte sa vo viacerých oblastiach,...

+ Dbajte na starostlivosť o svoju pleť, momentálne to potrebujete.
Každá snaha od druhých vám môže len...