To zvládnete! Jednoduché tipy na zlepšenie vášho jedálnička

27.08.2019 13:00
žena, dieta, zdrava strava, ovocie
Stravujte sa zdravšie. Autor:

Nielenže sa budete cítiť lepšie, ale o pozitívnych zmenách vás presvedčí aj váha, na ktorú sa postavíte.

Čerstvé a nízkotučné potraviny

Ak si budete sama pripravovať jedlá z čerstvých surovín budete si istá, čo ste svojmu telu dopriali. Viete lepšie odsledovať nielen príjem kalórií, ale aj kvalitu vašej stravy. Viete, koľko cukru či oleja ste na prípravu jedla použili, čím ste jedlo dochutili, koľko soli do jedla pridali. Ak si strážite jedálniček, musíte si ustrážiť aj suroviny, z ktorých varíte a takisto to, ako ich pripravujete.

Celozrnné namiesto bielej múky

Tento krok vás nijako špeciálne nezaťaží, ale pre svoje zdravie aj líniu urobíte naozaj veľa. Celozrnná múka obsahuje podstatne viac živín ako múka biela, celozrnné môžu byť aj cestoviny, ich chuť vás nijako rušiť nebude. Ak rada pečiete, tak po celozrnnej múke môžete siahnuť aj pri príprave vašich obľúbených koláčikov – upečte si ich zdravšiu verziu.

Menej mäsa, viac zeleniny

Nemusíte sa hneď stať vegetariánom, ale do svojho jedálnička vsuňte bezmäsité dni. Odľahčíte trávenie i organizmus a celkovo bude cítiť ľahšie. Čo by ste však mali úplne vylúčiť z jedálnička sú údené mäsové výrobky, ktoré okrem toho, že sú karcinogénne, obsahujú aj mnoho nezdravých tukov.

Pozor na alkohol

Pohár vína k večeri? Z času na čas si alkohol doprajte, ale rozhodne by sa nemal stať stálou súčasťou vášho jedálnička. Už aj pre množstvo kalórií, ktoré obsahuje. Pozor! Alkoholom smäd neuhasíte, skôr naopak… Alkohol hydratuje organizmus. Ako si určiť týždenný limit? Začnite napríklad takto – stanovte si týždenný limit – 3 poháre vína a dosť – ak ho naplníte, ďalšie víno si už jednoducho zakážte.

Jedzte s chuťou

Aj zdravá strava musí byť chutná. Nemá zmysel držať sa jedálnička , ktorý vám nielenže nechutí, ale už pri pomyslení na večeru či raňajky prevraciate očami – nič pekné vás nečaká… Nie! Existuje množstvo zdravých receptov, ktoré sú chutné, výživné a nízkokalorické. Vyberte si taký typ zdravého jedla, aby pre vás jedlo a celkovo stolovanie stále bola radosťou.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravé stravovanie #víno #trávenie #kalórie #jedálniček #alkohol
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Začnite jesť zeleninu a ovocie, vitamíny z nich vášmu telu môžu len prospieť.
Nedávajte späť to, čo...

+ Vypnite myseľ a urobte si pár dní voľno a nič neriešte.
Dnes vás v práci určite potrebovať nebudú, nemajte...