Chlorofylová voda je nový trend! Skutočne pomôže?

, 16.07.2019 09:30
chlorofyl
Chlorofyl je zelené farbivo obsiahnuté v rastlinách, siniciach a niektorých riasach uložené v listovej zeleni viazané na molekulu bielkoviny. Autor:

Zelené džúsy letia... A je jedno, či sú lisované za studena, čerstvo vytlačené alebo vo forme smoothie. Možno ich kúpiť v supermarketoch, aj vo fitnesštúdiách. Najnovší trend sa volá chlorofylová voda.

Chlorofylové molekuly sa nachádzajú v zelených rastlinách a tiež v zeleninových druhoch, ktoré sú sfarbené do zelena. Patrí sem okrem iného aj zelená fazuľa, špenát, petržlen či rukola.

Prečo je chlorofyl taký zdravý?

Chlorofyl udržiava rastliny zdravé a pomáha nášmu telu zostať v top forme. Ide o silný antioxidant, mal by pomôcť pri detoxikácii. Chlorofyl obsahuje enzýmy, ktoré podporujú pečeň ako detoxikačný orgán pri svojej práci.

Chlorofyl by mal tiež:

– pomôcť pri prevencii rakoviny
- obmedziť chuť do jedla
- skrášliť pleť
- pomôcť pri chudnutí
- pôsobiť ako deodorant
- posilniť imunitný systém

Avšak fakt, že chlorofyl je prítomný v rôznych potravinách, ešte neznamená, že ho prijímame dostatok. Je to tiež dôvod, prečo hviezdy ako Mandy Moore či Reese Witherspoon nedajú dopustiť na chlorofylovú vodu alebo kvapky, aby si mohli užívať vyššie uvedené zdravotné prínosy.

Čo sú chlorofylové kvapky

Tekutý chlorofyl je v skutočnosti chlorofylín, ktorý je polosyntetický a vyrobený z prírodného chlorofylu. Chlorofylín sa používa, pretože je rozpustný vo vode, kým chlorofyl len v tuku. Vo vode rozpustné látky môžu byť absorbované lepšie a telo ich lepšie zužitkuje.

Skutočne pomôže?

Chlorofyl, rovnako ako akýkoľvek iný „superfood“, nie je žiadny zázračný prostriedok. Nie je dostatočne veľa štúdií, ktoré by dokázali jeho účinnosť, hoci na túto tému existuje dosť výskumov. Ak budete denne piť pohár chlorofylovej vody, akné a črevné problémy sa len tak odrazu nevyparia, ale môžete si takto vytvoriť zdravý zvyk, ktorý bude dobre fungovať so zdravým životným štýlom. Jedna vec je však istá, vypiť viac tekutín je pre telo vždy prospešné. A chlorofyl nemá žiadne vedľajšie účinky. Odporúča sa však neprekročiť dennú dávku 100–300 miligramov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#pečeň #rakovina #imunitný systém #chlorofyl #apetít
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Začnite sa viac snažiť aby bolo vaše zdravie v dobrej kondícií.
Ak niekto nestojí o vaše rady, nechajte si...

+ Neohrozujte svoje zdravie niečím nezmyselným, starajte sa o svoje zdravie.
Začiatok týždňa budete mať...