8 hodín sedenia = bolestivá daň! Office joga stuhnutú chrbticu rozhýbe, pozrite sa

Pojem office joga ešte nepoznáte? Súvisí so spôsobom kompenzácie sedavého spôsobu života jogou.

29.06.2019 08:00
petra satinová Foto:
Prečo je dobré zacvičiť si office jogu? Vysvetlí lektorka, Petra Satinová.

Office joga prináša cviky, ktorými si počas dňa uľavíme od bolesti. Pozrite si video pre TV Pravda.

„Mnohí z nás presedia denne v práci osem aj viac hodín. Office joga prináša jogové cviky rovno do práce, ale aj mimo nej, dokonca umožňuje vykonávať ich povedzme aj v otvorených priestoroch kancelárií (open space),“ opisuje Petra Satinová, lektorka office jogy.

Office joga prináša súbor súbor cvikov, ktorými si počas dňa môžeme uľaviť od bolesti, primárne od bolesti chrbtice. „Väčšinu ľudí, ktorí v práci presedia dlhé hodiny, trápi krčná chrbtica, krížovo-drieková a tým sedíme za počítačom vyhrbení, tak aj hrudná,“ opisuje Satinová.

Okrem chrbtice sa cvičením office jogy dá zacieliť aj na stuhnuté kĺby či skrátené svaly. „Napríklad sa výrazne skracuje iliopsoas sval, ktorý možno málokto pozná, ale spája nohy s naším trupom a práve tým, že veľa sedíme, tak sa skráti do tvaru stoličky. Skrátený iliopsoas sval má potom za následok bolesti v oblasti bedier, nedokážeme sa poriadne prehnúť či vykonávať základné pohyby,“ opisuje lektorka.

Ako často sa office joge venovať? „Ja stále hovorím, že je lepšie sa viackrát počas dňa postaviť a v kancelárii si zacvičiť, hoci len niekoľko minút, ako 8 a viac hodín sedieť a potom sa ísť na hodinu "rozbiť“ do posilňovne," dodáva Satinová.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #chrbtica #cvičenie #jóga #sedavé zamestnanie #office joga