Priberáte a priberáte? Možno za to môžu tieto tri veci

Tukové zásoby sa zväčšujú a to sa, samozrejme, ukáže aj na vašej hmotnosti. Čo si treba postrážiť?

, 20.06.2019 11:00
obezita, nadváha, chudnutie, diéta, sladkosti Foto:
Kilá idú hore a vy sa trápite?
debata

Chronický stres

Každodenný dlhotrvajúci stres má vplyv na narastanie hmotnosti, čo potvrdili aj vedci. Pri dlhodobom strese sa do krvi vyplavuje hormón kortizol, vďaka čomu sa v tele hromadia zásoby tuku. Navyše, naše túžby po potravinách s vyšším obsahom cukru sú poháňané aj stresom a snahou psychickú nepohodu rýchlo kompenzovať stravou.

Málo bielkovín

Proteíny podporujú rozvoj svalstva a zároveň podporujú spaľovanie tukov. Ak sa snažíme o zmenu stravy, ale nastavíme sa na nesprávnu diétu a obmedzíme príjem jedla a predovšetkým bielkovín, to spôsobí, že svaly začnú ochabovať a tukové zásoby narastať.

Neskoré večere

Váš pracovný deň sa naťahuje donekonečna a tak po príchode domov siahnete po kaloricky bohatom jedle, ktoré má utíšiť váš celodenný hlad. Ale tí, ktorí konzumujú kaloricky bohaté jedlo medzi 15-tou a 22 hodinou, sa nadváhy zbavujú ťažšie ako ľudia, ktorí kalórie prijímajú v pravidelných dávkach počas celého dňa. Svoju výraznú úlohu v tomto procese zohráva už spomínaný stres a takisto málo pohybu počas bežného dňa.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #stres #priberanie #tuky
Flowers

+ Lepšie si zorganizujete čas, určíte priority a prekonáte stres.
Buďte zodpovedný, prestaňte...

+ Nepanikárte, ste v dobrej kondícii len nestíhate všetko naraz.
Neberte dnešnú situáciu na ľahkú váhu, buďte v...