Ktorý šport zaručí 6 „tehličiek“ na bruchu?

31.05.2019 15:00
beh, pohyb, potenie
Počas behu za rovnaké množstvo času spaľujeme viac kalórií ako pri chôdzi. Autor:

Pomyselný súboj o prvenstvo medzi pohybovými aktivitami potrebnými na zhadzovanie nadbytočných kilogramov vedú beh a chôdza. Ktorá z týchto športových činností zasadí väčší úder podkožnému tuku?

Začnime „behať“ do plaviek

Odborníci sa stále nevedia zhodnúť na tom, ktorý druh pohybu je ideálnym pre zisk plochého brucha. V neprospech behu stojí neprimeraná záťaž na kĺby a chôdzi nenahráva do kariet skutočnosť, že sa pri nej spaľuje menej podkožného tuku. Beh sa pritom považuje za kráľovnú športov. Môžeme si ho dopriať kedykoľvek, bez finančne náročnej výbavy a neobmedzí ho ani počasie, nakoľko ho nahrádza bežecký pás. Špecialista na výživu Joe Naughton sa zameriava predovšetkým na pozitívne stránky tak jedného, ako aj druhého športu. Ako vysvetľuje pre portál menshealth.com, na zhadzovanie tuku z brucha je ideálna kombinácia behu a šprintu. Týmto jednoduchým trikom sa zabezpečí väčšia záťaž nielen na dolné končatiny, ale aj na takzvané jadro tela, ktoré tvoria predovšetkým brušné svaly. Behanie sa spestruje približne desiatimi až dvadsiatimi šprintami, každý z nich nemá prekročiť vzdialenosť sto metrov. Po šprinte je vhodné zvoľniť tempo a nezastaviť sa. Čas medzi intenzívnym behom sa dopĺňa 30 – 40 sekundovými prechádzkami.

Chudnutie s teniskami na nohách

Počas behu za rovnaké množstvo času, ako pri chôdzi, spaľujeme viac kalórií. Chudnutie je vďaka tomuto pohybu rýchlejšie, čo využívajú najmä zaneprázdnení ľudia. Z finančného hľadiska je takmer rovnako nenáročný ako samotná chôdza, nakoľko vhodne vybavenú obuv potrebujeme na vykonávanie obidvoch činností. Nevýhoda behu spočíva vo zvýšenej záťaži na kĺby a v riziku úrazu. Pri behu dochádza k vážnejším zraneniam ako pri chôdzi, pretože sa pri ňom pohybujeme rýchlejšie a vyvíjame väčšiu silu. Chôdza patrí k jednoduchým aktivitám vhodným pre všetky vekové kategórie, bez ohľadu na to v akej fyzickej kondícii sa v súčasnosti nachádzame. Na rozdiel od behu prospieva kĺbom, znižuje sa pri ňom riziko poškodenia tkanív a svalov.

Chôdza podporí kondíciu a ušetrí kĺby

Pokiaľ sa chôdzi venujeme pravidelne, postupne dosahujeme zlepšenie zdravotného stavu a budujeme si lepšiu kondíciu. Chudnutie pri chôdzi je o čosi pomalšie, ako je to v prípade behu. Vyžaduje si viacej času a je menej intenzívna. Odborníci sa síce zhodujú, že napomáha chudnutiu. Jedným dychom však dodávajú, že tento proces sa môže v určitom bode zastaviť. Napríklad, ak sa venujeme chôdzi dlhodobo, dokážeme pri úprave stravy zhodiť niekoľko kilogramov. Individuálne, po niekoľkých týždňoch či mesiacoch však už tento pohyb nebude stačiť na redukciu hmotnosti. Pozitívnou správou však je, že beh i chôdza zlepšujú zdravie kardiovaskulárneho systému, potláčajú stres, depresie a nervozitu. V konečnom dôsledku pravidelná chôdza prispieva k budovaniu pozitívnych návykov a je základom pre ďalšie zaujímavé športy, akými sú plávanie, bicyklovanie či turistika.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#plávanie #beh #chudnutie #chôdza #bicyklovanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Uvoľnite sa a zabudnite na problémy, netrápte sa neustále.
Ak niečo chcete, choďte si za tým, nenechajte...

+ Neplačte nad neúspechom, pokúste sa byť pozitívny za kažných okolností.
Hodiny pred televízorom vám do...