Jarná očista áno, hladovka nie! Zatočíte aj s únavou

23.05.2019 15:00
čaj, relax, detox, žena
Počas očisty organizmu venujte pozornosť pitnému režimu. Autor:

Možno sa s príchodom jari necítite celkom sviežo, hoci vonku je svieže takmer všetko.

Navyše, náladu vám kazí aj pohľad do zrkadla – pleť je akási povädnutá, vlasy ako nepekné chumáče. A pri myšlienkach na šport si okamžite zívnete. Ak chcete pocítiť príval čerstvej energie a k tomu navyše zhodiť pár nadbytočných kilogramov, mohla by vám pomôcť jarná očista. Ako na ňu?

Ľudské telo sa prirodzene zbavuje toxínov vďaka pečeni a obličkám, z času na čas im treba pomôcť. "Existuje veľa návodov a rád, ako si očistiť svoje telo. Väčšinou sa zameriavajú na znížený počet jedál počas dňa, prípadne na jednostrannú stravu, kedy počas očisty jete iba jeden druh potravín, napríklad ryžu, ovocie, zeleninu či tekutú stravu. Ak vám takéto stravovanie neprekáža, môžete to vyskúšať. Určite sa však vyhnite hladovkám alebo domácim klystírom. Tým si sami môžete viac uškodiť ako pomôcť,“ upozorňuje výživová špecialistka Martina Dvořáková.

Počas očisty sa rozlúčte so sladkosťami, cukrovinkami alebo slanými jedlami. Naopak, jedzte viac zeleniny. Tá zásobí vaše telo vlákninou a podporí lepšie trávenie. "V tomto období sa zamerajte najmä na prísun zelenej zeleniny. Je bohatá na prírodnú látku chlorofyl, ktorá je silným antioxidantom a pomáha telu zbavovať sa toxických látok a škodlivín. Spomaľuje proces starnutia a pomáha v prevencii pred rôznymi chorobami,“ odporúča špecialistka na ketodiétu Martina Dvořáková.

Ak ste sa rozhodli očistiť svoj organizmus, je dôležité držať sa základných pravidiel, ktoré vás privedú k úspešnému cieľu. V prvom rade dbajte o to, aby ste v priebehu detoxu pili zvýšené množstvo tekutín oproti bežnému pitnému režimu. Denne by ste tak mali vypiť 2–4 litre tekutín, aby telo odplavilo toxíny. Podobné účinky ako listová zelenina má aj obľúbený zelený čaj Matcha. Táto superpotravina je plná antioxidantov, vitamínov a minerálnych látok.

Snažte sa zvýšiť výdaj energie a športujte, niektorým aktivitám sa ale vyhnite. "V období detoxu nie je vhodné začínať s behom, túto aktivitu si radšej nechajte na obdobie, keď jarnú očistu ukončíte. Zvoľte radšej svižnejšie prechádzky na dlhšie trate alebo iné, pokojnejšie pohybové aktivity, napríklad jogu. Tak ako v strave, aj v športe je dôležitá pravidelnosť. Pokúste sa zaradiť pohyb do svojho programu aspoň dvakrát týždenne po 40 minút,“ radí Martina Dvořáková. Pobyt na čerstvom vzduchu okysličí váš organizmus a nabije telo pozitívnou energiou. "Telu pomôžete očistiť sa, ak si odopriete alkohol, cigarety a znížite príjem kofeínu,“ dodáva.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zelenina #úvana #očista organizmu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Ak máte chuť na čokoládu, dajte si ju a neobmedzujte sa.
Šetrite s rozumom, avšak nie na tých nesprávnych...

+ Ak si potrebujete oddýchnuť urobte to okamžite, neodkladajte.
Najskôr premýšľajte, až potom konajte, aby...