Ako dostať pravidelný pohyb do nášho života?

, 18.05.2019 11:00
tréning, beh, šport, žena, štíhla, krása, šport
Neotáľajte a začnite trénovať čo najskôr. Autor:

Máte sedavé zamestnanie a trápi vás večná únava? Nielen viac energie, ale aj skvelý pocit, že pre seba čosi robíte sa dostaví, ak do vášho života zaradíte šport - nie nárazovo, ale pravidelne.

Možno ste to skúšali už mnohokrát a vždy ste to po pár týždňoch vzdali. Skúste to tento raz inak, plánujte a k tréningu či zmene životného štýlu pristupujte zodpovedne. Potom sa to podarí, tu sú naše tipy:

Realistické ciele

Ak ste sa doposiaľ hýbali len nepravidelne, môže byť zo začiatku pre vás ťažšie vytvoriť si návyk na pravidelný pohyb. Ale nie je to nemožné. "V prvom rade je dôležité dať si hneď na začiatku reálne a dosiahnuteľné ciele. Nefantazírujte, nepreceňujte seba a svoje schopnosti. Nikto nečaká, že už o mesiac odbehnete maratón. Zadeľte si svoje vlastné méty, ktoré viete dosiahnuť postupne, krok po kroku,“ hovorí výživová špecialistka a koučka Martina Dvořáková. Napríklad odbehnite pár okruhov okolo domu, zaplávajte niekoľko dĺžok, alebo sa vráťte do detských čias a poskáčte si na švihadle. Nech vás baví čokoľvek, hlavne sa do toho pustite. Akonáhle sa vám podarí úlohu splniť, dajte si nový, vyšší, ale pritom stále dosiahnuteľný cieľ. Postupné zdolávanie mét vám bude robiť radosť a motivovať vás do ďalších výziev.

Nech vás šport baví

Je veľa ľudí, ktorí nemajú vzťah k behu či posilňovni. Na svete však existuje množstvo iných športov, z ktorých si môžete vybrať. Striedanie športových disciplín vám navyše pomôže vyhnúť sa nude a stereotypu, a tak vás bude športovanie aj baviť. "Či už zvolíte plávanie, bedminton, alebo vyrazíte s rodinou na bicykle, je to v podstate jedno. Dôležité je, aby vám pohyb robil radosť. Snažte sa ho zaradiť do svojho programu aspoň niekoľkokrát do týždňa po 40 minút,“ odporúča Dvořáková.

Nájdite si „parťáka“

Ak sa obávate zlyhania či z nedostatku vlastnej motivácie, svoju myseľ môžete účinne obalamutiť aj tým, že o svojom cieli poviete rodine a kamarátom, kolegom alebo sa o svojej výzve podelíte na sociálnych sieťach. Ešte ideálnejšie, ak do športovania zapojíte aj ich. Rozhovory pri kávičke s kamarátkou vymeňte za stretnutia na hodine jogy a cez víkend vytiahnite rodinu na nenáročnú turistiku. Vyskúšali ste už trampolíny? Nie, nie je to zábava len pre vaše deti. Možno budete prekvapení, aké náročné to môže byť a aké svaly zrazu pocítite. Vyskúšajte a vedzte, že športovať s niekým ďalším vás bude nielen baviť, ale zároveň sa budete aj vzájomne motivovať v ťažších chvíľkach či dokonca súperiť v podávaní lepšieho výkonu.

Strážte si stravu

Hoci je pohyb veľmi dôležitý, zabúdať by sme nemali ani na zdravé stravovanie, ktorého súčasťou je dostatok vody. Dôležité je to nielen pre správne fungovanie tela, ale aj preto, aby ste sa vyhli únave, vyčerpaniu či nervozite. Postrážte si, čo si dávate na tanier a ako často. „Naša strava musí obsahovať dostatok všetkých živín v správnom pomere, aby sme nehladovali alebo nejedli zbytočne veľa. Do jedálneho lístka zaraďte viac bielkovín a čo najviac eliminujte príjem cukru. Okrem toho, že sa dostanete do stavu ketózy, vďaka čomu začne telo spaľovať uložené tuky a vy budete chudnúť, je dostatok kvalitných bielkovín dôležitý aj z iného dôvodu. Proteíny sa postarajú o našu dostatočnú sýtosť a o to, aby chudnutie prebiehalo z tukových zásob a nestrácali sme svalovú hmotu,“ radí a vysvetľuje Martina Dvořáková, špecialistka na ketodiétu.

Aj odmena je dôležitá, motivuje

Komplimenty a slová chvály nám vždy zdvihnú náladu i sebavedomie, a keď neprichádzajú od druhých, odmeňte sa sami. Nie však tým, že si dáte ku každej káve aj koláč alebo zjete celú čokoládu na posedenie. Kúpte si nové tenisky na behanie či športové oblečenie, ktoré vás bude motivovať k cvičeniu. A ak už máte zhrešiť, tak zdravo. Namiešajte si kvalitný proteínový nápoj, ktorý vás vzpruží a zasýti, alebo si doplňte energiu napríklad aj čokoládovými proteínovými tyčinkami s brusnicami. Zmestia sa do vrecka či kabelky a tak vás zachránia aj v situáciách, keď vás prepadne hlad či chuť na sladké.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravý životný štýl #strava #šport #pohyb
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zmena vám urobí dobre, nevracajte sa k stereotypu.
Neskúšajte trpezlivosť vášho šéfa, nevyplatí sa vám...

+ Obmedzte mäso a pokúste sa jesť viac zeleniny, prospeje vám to.
Sústreďte sa na svoje ciele a choďte si za...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk