5 chýb, ktorým sa pred a po cvičení vyhnite

29.03.2019 09:00
posilňovňa, fitnescentrum
Cvičte spolu a navzájom sa "ťahajte". Autor:

Máte za sebou tréning... To je super. Ale dajte si pozor aj na to, čo nasleduje po vašej športovej aktivite.

Nezahrejete si telo pred cvičením

Pred cvičením aj po ňom by sme našim svalom mali dopriať strečing. Pred cvičením sa odporúča 5 až 8 minút zahriatia na bicykli či inom kardio stroji a potom by mal prísť strečing – dynamický v trvaní 5 až 7 minút. Na záver je to už o čosi viac – minimálne 10 až 15 minútový strečing, ktorý je kľudový a zameraný na detailnejšie prestrečovanie svalov.

Nezabudnúť na bielkoviny

Po cvičení si zvyknete dopriať fast food či poriadny kus koláča? Máte výhovorku – veď ste cvičili, tak môžete… Po tréningu však potrebujú svaly predovšetkým kvalitné bielkoviny, preto voľte ryby či chudé mäso. Bielkoviny obsahuje aj avokádo, orechy či vločky – práve tieto potraviny sú ideálnou voľbou po cvičení.

Nič nejesť

Nejesť po tréningu nič je rovnako zlé ako jesť zle či veľa. Po výkone výrazne klesol glykemický index tela, preto pociťujeme hlad. Telo nám vysiela jasný signál, že potrebuje energiu. 15 minút až hodina po cvičení – to je ideálny čas na doplnenie zásob do nášho organizmu. Ak s jedlom počkáte dve a viac hodín po cvičení, vaše svalstvo prichádza o stavebnú hmotu a ochabuje.

Po tréningu rovno do sauny

Po výkone v posilňovni či telocvični je imunitný systém oslabený, pretože telo vydalo množstvo energie. Takto oslabenému telu doprajte čas, aby mohlo zregenerevať. V saune je okamžite po výkone náchylnejšie na choroby, ktoré vplyvom tepla môžu na organizmus zaútočiť rýchlejšie.

Okamžite do postele?

20-minútový oddych na pohovke je v poriadku. Po tréningu okamžite zamieriť do postele nie je dobrou voľbou. Telo je plné endorfínov a preto nie je v stave, aby ste si mohli vychutnať pokojný spánok. Ak sa budete do spánku nútiť, aj tak vás čaká len prevaľovanie z boka na bok. Všeobecne sa odporúča ukončiť športové aktivity dve hodiny pred odchodom do postele.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#cvičenie #tréning #chyby #fitnes
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pokúste sa dať telu vitamíny v tabletkovej verzii, zvýšia vám imunitu.
Vyznáte sa vo viacerých oblastiach,...

+ Nezabúdajte na vitamíny, načerpávajte ich z ovocia a zeleniny.
Pripravte sa aj na horšie časy, odkladajte...