Aj ovocie je plné cukru! Kedy si ho dopriať, ak chudnete?

05.03.2019 17:00
zdravá strava, ovocie, vitamíny, diéta
Kedy si dopriať ovocie? Autor:

Večer si pred televízorom doprajete zopár kúskov ovocia? Pozor, myslite na vysoký obsah cukru.

Vedeli ste, že používanie bielej múky je jedným z dôvodov, ktoré nás núti vyhľadávať cukor?Ideálne je však nesladiť alebo nepoužívať cukor vôbec. "Med alebo sirupy ako sú napríklad agávový, datľový, javorový či ryžový, sa síce tvária ako zdravé náhrady cukru, ale vo výsledku nám tiež veľa kalórií neušetria, pretože je to stále glukóza, len v inej podobe,“ vysvetľuje odborníčka na ketodiétu Martina Dvořáková. Ako náhrada cukru sú preto zdravšie a vhodnejšej iné alternatívy. Určite ste už neraz počuli napríklad o stévii, brezovom cukre či čakankovom sirupe. "Jednou z najzdravších alternatív je čakankový sirup, ktorý obsahuje len 7,5 g jednoduchých cukrov na 100 g, čo zodpovedá asi 1,5 kocke cukru,“ radí výživová poradkyňa.

O tom, že aj ovocie obsahuje značné množstvá cukru ste už zrejme počuli. "Ovocie nie je to isté čo zelenina. Aj keď obsahuje veľkú porciu vlákniny, vitamínov a minerálov, súčasne obsahuje veľa cukru. V zdravšom jedálnom lístku by ste mali jeho množstvo obmedziť. Ak máte na ovocie chuť, ideálne je dopriať si ho ako súčasť raňajok či dopoludňajšej desiaty, prípadne v priebehu dňa so zvýšenou športovou či fyzickou aktivitou,“ vysvetľuje Martina Dvořáková, výživová poradkyňa KetoDiet. Zamerať by ste sa mali na citrusy a bobuľové ovocie ako čučoriedky, maliny, jahody, brusnice či ríbezle.

Sladené nápoje, limonády, džúsy – do jedálnička nepatria, ak chudnete a počítate kalórie. "Cukor v nápojoch zvyšuje ich kalorickú hodnotu a my ľahko stratíme prehľad, koľko cukru sme v priebehu dňa prijali, zvlášť ak sa snažíme schudnúť. Môžeme mať perfektný jedálniček a napriek tomu neschudneme, pretože sme si nepostrážili pitný režim,“ tvrdí Martina Dvořáková. Ideálne je piť čistú vodu. Ak s tým však máte problém, plátok citróna alebo limetky, uhorka či pár lístkov mäty osviežia chuť obyčajnej vody, takže aj toto môže byť pre vás cesta. Pitný režim vám spestria aj pramenité a minerálne vody, ktoré navyše dodajú telu množstvo minerálov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chudnutie #ovocie #kalórie #jedálniček #ketodiéta
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zabudnite na lieky, vyskúšajte radšej bylinky a rady starých mám.
Neinvestujte do používaných vecí,...

+ Neponocujte, aj vy potrebujete nazbierať energiu na ďalší deň.
Nemusíte mať vždy pravdu, myslite aj na...