Ako na rýchle spaľovanie tuku

10.02.2019 17:00
cvičenie, fitnes, chudnutie
Čím viac svalov máte, tým viacej energie dokážete spáliť. Autor:

Vianočné sviatky, oslavy Nového roku a s tým spojené prejedanie sa majú spoločného menovateľa. Kilogramy navyše. Pokiaľ sa necítite vo svojej koži, začiatok roka je ideálnym časom na boj s podkožným tukom.

Menej jedla, viac cvičenia

Rýchle spaľovanie prebytočných kilogramov tukových zásob závisí od funkčnosti metabolizmu. Látková premena môže za to, ako sa organizmus dokáže vysporiadať s premenou skonzumovaného jedla na energiu. Metabolizmus má teda pri spaľovaní kilogramov nezastupiteľnú úlohu. Na jeho naštartovanie sa používa fyzická aktivita a správna diéta. Pre stratu hmotnosti je potrebné vydať väčšie množstvo energie, než jej prijmeme v podobe jedla. V tomto prípade platí staré zlaté pravidlo. Ak máte veľa pohybu, športu a iných aktivít, nemusíte až tak rapídne znižovať množstvo kalórií prijatých z jedla. Naopak, ak je pohybu menej, o to viac sa musí priškrtiť množstvo kalórií z jedla.

Ako porátať spálené kalórie?

Koľko kalórií ste počas dňa spálili, nie je jednoduché určiť. Odhaduje sa, že muž pri normálnom stravovaní za deň príjme okolo 2500 kcal, žena o dve až tri stovky kilokalórií menej. Presnejší odhad môžu poskytnúť špeciálne fitness náramky, alebo inteligentné hodinky. Na zaznamenanie množstva kalórií z jedla sa používajú aplikácie v mobilných telefónoch, kde si vyberiete jedlo, ktoré ste cez deň skonzumovali a pridáte si ho do jedálneho lístka. Získate tak prehľad o približnom množstve prijatých kalórií a vďaka fitness náramkom zase predstavu o množstve spálených kilokalórií.

Triky s intenzitou tréningu

Zbavovanie sa tukov je bez pohybu takmer nemožné. Pokiaľ aj napriek intenzívnejším tréningom nedosahujete lepšie výsledky pri zhadzovaní tuku, skúste vyskúšať zopár chytrých trikov. Pri plávaní, behaní, alebo prechádzke zvyšujte postupne intenzitu cvičenia v tridsaťsekun­dových intervaloch až do bodu, kedy už takmer nevládzete. Neskôr prejdite na normálnu, východiskovú rýchlosť a zvyšovanie intenzity opakujte. Počas tohto druhu tréningu sa spotrebováva viac kyslíka a míňa sa väčšie množstvo energie.

Viac svalov, rýchlejšie chudnutie

Medzi športové aktivity je vhodné zaradiť aj posilňovanie vo fitness centre. Dvíhanie činiek, závaží a posilňovanie na rôznych strojoch je väčšinou výsadou mužov. Ženy sa obávajú, že pri posilňovaní môžu nabrať svalovú hmotu a zvýšiť si telesnú hmotnosť. Preto sa skôr venujú behaniu, plávaniu a cvičeniu na trenažéroch. Budovanie svalovej hmoty je pre rozbeh metabolizmu nevyhnuté. Čím viac svalov máte, tým viacej energie dokážete spáliť.

Až o 10 % rýchlejšia látková výmena

Metabolizmus funguje aj počas odpočinku, či spánku. Aj z tohto dôvodu je potrebné mať dostatočne kvalitný a dlhý spánok. A ešte jedna dobrá správa. Pravidelným cvičením sa zrýchľuje metabolizmus o približne 10 %. Naopak, kruté obmedzovanie kalórií spôsobuje, že sa metabolizmus spomalí. Ľudský organizmus sa totiž dostáva do stresu, že bude mať dlhodobo nízky príjem energie. Z tohto dôvodu si ju šetrí a nechce ju uvoľniť, nech sa akokoľvek snažíte.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#cvičenie #chudnutie #kalórie #metabolizmus #spaľovanie tukov #fitnes náramok #svalová hmota #intenzita tréningu
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zabudnite dnes na akýkoľvek alkohol, mohol by vám uškodiť.
Držte sa dnes radšej stranou, bude to lepší...

+ S úsmevom vám všetko pôjde jednoduchšie, myslite na zdravie.
Nerozčuľujte sa dnes pre peniaze, všetko zlé...