Ktoré potraviny pomôžu pri zaspávaní?

Sny prichádzajú v poslednom období akosi ťažšie? Vyskúšajte harmančekový čaj či vlašské orechy.

05.02.2019 17:00
spálňa, spánok, nespavosť, vstávanie, budík Foto:
Problémy so zaspávaním?

Vlašské orechy

Vedci z Texaskej univerzity zistili, že vo vlašských orechoch sa nachádza značné množstvo melatonínu, ktorý pomáha pri zaspávaní. Telo prirodzene začína produkovať melatonín s príchodom tmy. Hrsť vlašských orechov zvyšuje hladinu melatonínu v krvi a tým pádom človek zaspí rýchlejšie.

Losos

Losos na večeru je nielen zdravý, ale je nápomocný aj pri zaspávaní. Dôvodom sú omega-3-mastné kyseliny, na ktoré je táto ryba bohatá. Práve spomínané omega-3-mastné kyseliny stimulujú produkciu melatonínu v organizmu.

Harmančekový čaj

Harmanček je obľúbeným domácim prostriedkom s mnohorakým využitím. A je vhodné po ňom siahnuť aj v prípade, kedy sa vám ťažšie zaspáva. Harmanček má totiž na organizmus upokojujúci účinok, zvlášť na nervový systém. Prichádza k príjemnému uvoľneniu, odchádza psychické napätie, vďaka čomu sa sny o slovo prihlásia rýchlejšie.

Ryža

Dokonca aj menšie množstvá ryže pomáhajú pri zaspávaní, pretože obsahujú sacharidy, ktoré zvyšujú koncentráciu tryptofánu v krvi. Je lepšie v tomto prípade siahnuť po hnedej ryži, pretože je bohatšia aj na horčík, ktorý je zodpovedný za uvoľňovanie svalov či nervového systému.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #zaspávanie #problém so spánkom

+ Je najvyšší čas začať cvičiť vonku, budete sa cítiť vo svojom tele lepšie.
Zrada sa v pracovnej oblasti...

+ Neležte len doma v posteli, vaša chrbtica trpí, choďte sa radšej prejsť.
Nedávajte si stále dôvody prečo...