Počas diéty nemôžete byť viac hladná ako sýta!

28.01.2019 13:00
chudnutie, kilogramy, diéta
Chudnutie sa nedarí? Autor:

S diétou sa ľahko začína, vydržať - to si už žiada veľkú zodpovednosť a vytrvalosť.

Ak ste svoj jedálniček priveĺmi „okresali“ určite sa skôr či neskôr dostavila chuť na niečo "normálne“. Pokiaľ ste boli počas diéty viac hladná ako sýta, nečudo, že ste s diétou prestali.

Cesta za vysnívanou postavou nemusí byť večným utrpením. Niekedy stačí len malá zmena. Obmedziť príjem cukru, pridať viac bielkovín, jesť v pravidelných intervaloch a samozrejme nezabúdať pitný režim a šport.

"Ideálne je preukladať chladničku a špajzu a zbaviť sa nezdravých potravín,“ radí výživová špecialistka Martina Dvořáková. Ak sa do toho pustíte podľa týchto jednoduchých zásad, budete celý deň sýta, a preto nebudete mať pocit, že nejakú diétu vôbec držíte. Po pár dňoch sa vaše telo dostane do stavu ketózy a vtedy začne spaľovať vlastný uložený tuk.

"Všeobecne odporúčané množstvo bielkovín v našom jedálničku by sa malo pohybovať medzi 0,8 a 1,2 g bielkovín denne na 1 kg telesnej hmotnosti. To znamená, že priemerná žena s váhou 65 kg by mala denne zjesť približne 65 g bielkovín.“ vysvetľuje odborníčka Martina Dvořáková a dodáva: "Ak chceme metabolizmus dostať do stavu ketózy, primárne musíme znížiť prísun sacharidov (nielen jednoduchých cukrov) pod 50 g denne, u niekoho to môže byť aj nižšie a naopak zvýšiť príjem bielkovín a zdravých tukov. V tomto prípade je potom odporúčaná denná dávka bielkovín 1,2 až 1,4 g,“ vysvetľuje odborníčka na ketodiétu.

Skôr ako sa pustíte do bielkovinovej diéty pustíte, je dôležité dať si hneď na začiatku reálne a dosiahnuteľné ciele. Schudnúť sa nedá zo dňa na deň. Majte svoj cieľ, ale i plán, ako ho dosiahnete. Nefantazírujte, nepreceňujte seba a svoje schopnosti. Dajte si méty, ktoré viete dosiahnuť postupne, krok po kroku. Ak sa vám podarí ich naplniť, bude vám to robiť radosť a motivovať vás do ďalších výziev. "Veľmi pomáha si zapisovať svoje pokroky. Odfoťte sa predtým, ako začnete chudnúť. Na fotke je zmena vidieť oveľa viac ako v zrkadle, v ktorom sa vidíme každý deň a maličké pokroky v ňom nevnímame. Keď však porovnáme fotku zo začiatku a potom napríklad na konci každého mesiaca, zmena bude obrovská,“ radí Dvořáková.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chudnutie #bielkovinová diéra
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Posúvajte svoje hranice, len myslite na riziká, ktoré s tým súvisia.
Výrazné zľavy môžu ukrývať celkom inú...

+ Nerozhodujte sa len sami, spýtajte sa na názor aj ľudí, ktorých milujete.
Pomôžete ľuďom, ktorým sa...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk