Maškrtu! O tomto čase spálime najviac kalórií!

, 20.11.2018 15:00
sladkosť,,koláč, maškrta, zákusok, diéta
Zamaškrtiť si je najvhodnejšie neskôr popoludní a skoro večer - spálime viac kalórií, ako skoro ráno. Autor:

Keď už maškrtiť, tak potom najlepšie o takom čase, kedy je metabolizmus najaktívnejší a spotrebuje dodávané kalórie.

Sú ľudia, ktorí sú „požehnaní“ takým metabolizmom, ktorý okamžite spracuje a spáli všetko, čo si doprajeme – s chuťou a bez výčitiek. A potom sú „tí ďalší“ jedinci, ktorým sa usadia aj čipsy na bokoch a nezmiznú odtiaľ ľahko.

Nie koľko, ale kedy

Zdá sa však, že nezáleží na tom, koľko čipsov zjeme za deň – alebo lepšie povedané, koľko kalórií denne prijmeme, ale skôr, kedy ich konzumujeme. Pretože nová štúdia ukazuje, že v určitých časových intervaloch je možné spáliť v priemere o 10 percent kalórií viac ako inokedy.

O tomto čase je metabolizmus najaktívnejší

Zamaškrtiť si, resp. dopriať si niečo „pod zub“ je najvhodnejšie neskôr popoludní a skoro večer – spálime viac kalórií, ako skoro ráno. A to navyše, keď sa nehýbeme. Znamená to teda, že keď o piatej popoludní len tak posedávame, spálime v priemere o desať percent viac, ako posedávaním o piatej hodine ráno.

Najmenej aktívny metabolizmus

Zistili to výskumníci, ktorí sledujú poruchy spánku a vnútorné biologické hodiny. Dobrovoľníci ležali mesiac v laboratóriu bez okien a celý čas nemali prístup k hodinám. Nevedeli teda, kedy je deň a kedy noc. Vzhľadom na to, že zvonka nemali žiadne impulzy (či je tma, či svetlo), ktoré nám diktujú, kedy máme ísť spať a kedy sa máme najesť, mohli sa vnútorné hodiny účastníkov redukovať na čisto biologické. A v tomto biologickom čase namerali rôzne metabolické rýchlosti. V neskorej „biologickej“ noci – čiže skoro ráno – bol metabolizmus najmenej aktívny a svoj vrchol dosahoval o dvanásť hodín neskôr – takže popoludní, kedy spotreboval v priemere o 130 kalórií viac ako ráno.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#chudnutie #kalórie #biologické hodiny #metabolizmus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Zredukujte počet zjedených sladkostí, prospeje vám to.
Ak teraz zaberiete s cvičením, prinesie vám to...

+ Neponocujte, aj vy potrebujete nazbierať energiu na ďalší deň.
Nemusíte mať vždy pravdu, myslite aj na...