Dospelí si príjem tekutín ustrážia, ale čo deti?

, 22.10.2018 11:00
dieťa, voda, smäd, pitný režim
Koľko toho vypije vaše dieťa? Autor:

Ak u vás doma nechýba nikdy pohár vody na stole, potom je pravdepodobné, že vaše dieťa si od vás vezme príklad a zaradí do svojho dňa pravidelný prísun tekutín.

Koľko tekutín vypijete počas dňa? Dospelí si svoju spotrebu tekutín dokážu počas dňa postrážiť sami. Ako? Napríklad fľašou minerálky na stole. Tá je dobrou "odmerkou“ toho, koľko tekutín denne vypijeme. Ale koľko a najmä čoho sa napijú počas dňa naše deti? Je našou úlohou deti správne motivovať a vysvetliť im, že pitný režim je dôležitý.

Ak u vás doma nechýba nikdy pohár vody na stole, potom je pravdepodobné, že vaše dieťa si od vás vezme príklad a zaradí do svojho dňa pravidelný prísun tekutín. Deti sú počas vyučovania v jednom kole. Čas na desiatu či nápoj majú len počas prestávok. Ak sa však zvyknú presúvať z triedy do triedy, je možné, že na tekutiny často zabudnú. Preto je nutné venovať pozornosť nielen desiatej, ale aj pribalenej tekutine pre dieťa, aby sme predišli dehydratácii. Prax totiž ukazuje, že práve deti a starší ľudia sú v tomto smere najcitlivejší.

Počas bežného dňa netreba nad výberom tekutiny špeciálne premýšľať – stačí čistá voda – ideálne dojčenská. Takáto voda musí spĺňať kvalitatívne prísnejšie požiadavky, neobsahuje chlór a taktiež má limit pre obsah dusičnanov nastavený až 4-krát nižšie, na maximálnu hodnotu 10mg/l, čo je v prípade detí veľmi dôležité. Má tiež vyvážené zloženie minerálov a stopových prvkov, ktoré dieťa potrebuje pre správnu funkciu organizmu a sú prítomné v množstve, ktoré ho nezaťaží.

Ak však dieťa športuje a venuje sa rôznym pohybovým aktivitám, zaraďte do jeho pitného režimu pokojne ochutenú minerálku, ovocný sirup, či ovocné a zeleninové šťavy. Dodajú vašim deťom energiu, aj deti totiž potrebujú rýchly cukor. Šťavy nemusia byť 100 pecentné. Dobre poslúžia aj riedené s vodou. Pitný režim bude pestrejší a vášmu školákovi sa rýchlo nezunuje.

Koľko má dieťa denne vypiť?

Podľa odporúčaní „European Food Safety Authority“ z roku 2010 by mal adekvátny príjem vody detí vyzerať nasledovne:

  • Dojčatá (6 – 12 mesiacov) – 800–1000 ml na deň
  • Batoľatá (1 – 2 roky) – 1100–1200 ml na deň
  • 2 – 3 roky – 1300 ml na deň

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#voda #príjem tekutín #pitný režim #dieťa
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Budete sa cítiť lepšie vo svojom tele ak sa oň začnete precíznejšie starať.
Zadajte si cieľ, ktorý do...

+ Nepreháňajte to so zdravým životným štýlom, všetkého priveľa škodí.
Snažte sa mať poriadok vo svojom...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk