Šok od vedcov: Klobása už nie je hrozbou

30.09.2018 17:00
mäso, údeniny, klobása, klobásy, slanina,
Odborníci uprednostňujú konzumovať menej zaúdené klobásy s menším obsahom tuku a soli. Autor: ,

Škodlivosťou údenín na naše zdravie nás strašili desaťročia. Teraz majú opačný názor. Konzumácia klobásky môže podľa odborníkov nášmu zdraviu prospievať. Samozrejme, ak si na nej pochutnávame s mierou.

Američania majú v tomto jasno

Podľa portálu healthyeating­.sfgate.com Ministerstvo pôdohospodárstva USA klasifikuje túto mäsovú maškrtu ako súčasť skupiny proteínových potravín. I napriek tomu, že medzi najlepšie zdroje bielkovín stále patria chudé mäso, strukoviny či orechy, aj klobása sa môže konzumovať s mierou. Obsahuje totiž živiny, ktoré sú nevyhnutné pre udržanie nášho zdravia. Lahodná potravina obsahuje niekoľko gramov kvalitných proteínov. Tieto bielkoviny obsahujú všetkých deväť aminokyselín (základných stavebných látok), ktoré potrebujeme pre rast svalov, regeneráciu tkanív a udržanie zdravého imunitného systému. Ľudské telo používa bielkoviny tiež na udržanie hormonálnej rovnováhy, pomáha mozgu a udržiava v dobrej kondícii všetky dôležité orgány.

Pýši sa obsahom vitamínu B 12

Priemerný Američan potrebuje každý deň skonzumovať minimálne 0,4 gramu bielkovín na kilogram telesnej hmotnosti. To znamená, že denná spotreba sa pohybuje na úrovni 60 gramov proteínov. Ak si zoberieme približne sto gramov klobásy, dosiahneme príjem 13 gramov bielkovín. Okrem bielkovín je klobása skvelým zdrojom vitamínu B 12, ktorý sa nenachádza v rastlinnej strave, a preto je vhodné dopĺňať ho formou živočíšnej stravy alebo výživových doplnkov. „Bé dvanástka“ pomáha udržiavať v dobrej kondícii červené krvinky, ktoré sú nevyhnutné na prenos kyslíka do jednotlivých telesných tkanív. Rovnako prispieva k metabolizovaniu tukov a sacharidov, pričom dodáva telu potrebnú energiu. Už malý kúsok klobásy dokáže zabezpečiť pre náš organizmus až 0,8 mikrogramu B 12, čo je približne tretina odporúčanej dennej dávky tohto vitamínu.

„Železná“ bomba

Správnu krvotvorbu podporuje aj ďalší dôležitý prvok nachádzajúci sa v spomínanom mäsovom pokrme. Železo je základná minerálna látka, ktorá je dôležitá pre tvorbu krvného farbiva hemoglobínu. Bojuje tiež s anémiou (chudokrvnosťou) a pocitmi únavy. Železo sa rovnako podieľa na tvorbe myoglobínu, teda proteínu, ktorý uskladňuje kyslík vo svaloch. I napriek týmto zdravotným benefitom sa konzumácia klobás odporúča s mierou. Rozhodne by však mala patriť do nášho stravovania, a to napríklad ako súčasť raňajok niektorého z dní nášho pracovného týždňa či víkendu. Odborníci uprednostňujú konzumovať menej zaúdené produkty s menším obsahom tuku a soli. Vyšší obsah soli, a to najmä jej súčasti sodíka, zvyšuje krvný tlak a ohrozuje naše srdce.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#železo #zdravá výživa #vitamín B12 #údeniny #klobása #bielkoviny
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Máte viac možností na výber, poriadne si všetky premyslite.
Budúcnosť si zariaďujete sami, preto myslite...

+ Pokúste sa mať neustále úsmev na tvári, máte sa veľmi dobre.
Ak si niečo kupujete, kupujte kvalitné a...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk