Tri metódy, ktoré efektívne zredukujú stres

09.09.2018 16:00
žena, stres, knihy, krik, učenie
Stresu sa nedá vyhnúť, ale jeho dôsledky sa dajú eliminovať. Autor:

Stres je prirodzená súčasť života. No kedysi ho z tela človeka vyplavoval boj alebo útek, no a dnes väčšinu stresových situácií odsedíme. To sa negatívne odráža na zdraví. Existujú však tri metódy, vďaka ktorým eliminujete stres aj jeho negatívny dopad na telo.

Redukcia stresu je dôležitá

Stresu sa dnes nedá vyhnúť, ale našťastie sa dajú jeho dôsledky eliminovať. Fitnes trénerka Gabrielle Reece vychádzala zo svojej dlhoročnej praxe, z procesov v ľudskom tele a z prirodzeného správania človeka v strese. Na základe týchto skúmaní sa jej podarilo nájsť návod, ako sa zbaviť dopadu stresu na telo pomocou troch jednoduchých krokov. Ani jej systéme neznamená, že stres na vás nebude mať negatívny dopad, ale určite bude miernejší, ako keď zanedbáte uvedené techniky.

Skoky na trampolíne

Ak však doma nemáte trampolínu, tak sa pohodlne hodí aj švihadlo. Gabrielle Reece tvrdí, že v tomto jedinom cviku sa spája extrémne veľa pozitív. Po prvé sa zvýši pulz tela. To znamená, že telo začína produkovať endorfíny a likvidovať látky vyplavené stresom. Je to akoby útek v prírode. Zároveň trampolína aj švihadlo poskytujú hravý aspekt, to znamená, že sa musíte usmievať a starosti zrazu vyletia hore komínom.

Chôdza

Od ľahkej chôdze až po mierny poklus. Gabrielle Reece hovorí, že sa liečivá sila chôdze extrémne podceňuje. No aj psychológovia potvrdzujú jej pozitívny dopad na telo. Rýchla chôdza skvele eliminuje nahromadený stres. Gabrielle Reece dokonca k nej radí nakombinovať dobrú muziku, alebo vyjsť niekam do lesa, kde vám do ucha zahrajú vtáčiky.

Dýchanie

Dych dokáže v tele prakticky rozpúšťať škodlivé látky. Gabrielle Reece odporúča dynamické dýchanie na štýl Wima Hofa. To znamená, že začnete zhlboka nadychovať, cez pľúca až do žalúdka. Nadychujete sa prudko a naplno, pričom vydychujete úplne voľne bez námahy. Opäť sa rýchlo nadýchnete. Budete tak dýchať omnoho rýchlejšie ako je prirodzené. Skúste tridsať nádychov. Pri tejto metóde sa odporúča sedieť a keď začnete cítiť jemné točenie hlavy, je na čase prestať. Takéto zásobenie tela kyslíkom však zabezpečí, že behom malej chvíľky bude váš stres level na omnoho nižšej úrovni ako pri bežnom dýchaní.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#švihadlo #stres #skoky na trampolíne #dýchanie #chôdza
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nejedzte priveľa cukru, mohol by vám viac uškodiť ako pomôcť.
Nenakupujte len tak bezhlavo, potrebujete...

+ Jeden pohárik vínka vám neuškodí, avšak viac to nepreháňajte.
Zmena bývania vám prospeje a znížite tým...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk