Toto sú varovné signály, že málo pijete!

Týchto osem signálov poukazuje na dehydratáciu vášho organizmu. Pijete málo, napite sa, prosím!

, 29.08.2018 12:00
voda, pitný režim Foto:
Náš mozog potrebuje toľko vody, ako žiaden iný orgán. Ak jej má málo, okamžite to dá najavo.

Človek sa skladá zo 70 percent vody. V prípade, že pitný režim zanedbávame, regeneratívne metabolické procesy nemusia fungovať. Mali by sme mu preto venovať viac pozornosti. Na týchto príznakoch ľahko spozorujete, či ste pili dosť.

„Unavená“ koža

Uchopte medzi dva prsty kožu na chrbáte ruky. Ak neodstúpi ihneď po uvoľnení, ale tento proces prebieha nezvyčajne pomaly, pravdepodobne nemáte dostatok tekutiny vo svojich kožných bunkách.

Suché pery

Pery okamžite signalizujú, ak pijeme málo tekutín. Drsné a popraskané pery sú varovným signálom.

Svalové kŕče

Napätie v krku alebo kŕče v lýtkach môžu vyplývať zo skutočnosti, že cirkulácia tkanivovej tekutiny vo svaloch už nie je neporušená. Telo potrebuje tekutiny okamžite doplniť.

Bolesti hlavy a poruchy koncentrácie

Náš mozog potrebuje toľko vody, ako žiaden iný orgán. Ak jej má málo, okamžite to dá najavo.

Páliace oči

Aj oči potrebujú dosť vody, aby boli dobre zásobené a hydratované. Ak začnú svrbieť či páliť, prípadne sú začervenané, nečakajte ani chvíľu a napite sa.

Sfarbený moč

Spolu s močom sa z tela vylučujú odpadové produkty metabolizmu. Čím sú koncentrovanejšie, tým tmavšie sa sfarbí moč. Len keď moč nemá žiadnu farbu a je jasný, môžeme si byť istí, že máme k dispozícii dostatok tekutín.

Smäd

Samozrejme, prvý jasný príznak dehydratácie je smäd. Ale pozor, v bežný pracovný deň plný zhonu nemáme čas sledovať signály, ktoré nám vysiela naše telo. Občas sa pocit hladu zamieňa za pocit smädu. Obzvlášť ak máme chuť na čerstvé jedlá, zmrzlinu, jogurt alebo ovocný šalát, možno naše telo jednoducho potrebuje doplniť tekutiny.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #voda #pitný režim #smäd #dehydratácia #metabolizmus #hydratácia

+ Spravte si deň len pre seba, vaše telo to nevyhnutne potrebuje.
Nestojte na jednom mieste, pokúste sa stihnúť čo...

+ Neležte len doma v posteli, vaša chrbtica trpí, choďte sa radšej prejsť.
Nedávajte si stále dôvody prečo...