Spánkový expert radí: Takto zvládnete únavu v práci či ráno po zobudení

06.08.2018 15:00
Spánok - práca - únava
Spánok počas pracovných hodín dokáže zlepšiť výkon aj pozornosť. Ale, samozrejme, nie na laptope či pracovnom stole. Autor:

Problémy so spánkom, ale najmä následnou únavou, ktorá nás prenasleduje počas dňa, poznajú mnohí. Ale riešenie je často poriadne náročné.

Britský portál Daily Mail sa v tejto súvislosti spojil s uznávaným odborníkom Michaelom Breusom, ktorý sa stará aj o pokojný a výdatný spánok moderátorky a podnikateľky Oprah Winfreyovej. Odtajnil niekoľko trikov, ako odohnať únavu a zvládnuť spánkový deficit. Nie všetky síce môžete vyskúšať, ak pracujete v klasickej osemhodinovej šichte, ale za zmienku určite stoja všetky.

Šálka spánku

Je to pomoc určená najmä tým, ktorí si môžu dovoliť zdriemnuť aj počas dňa. Breus odporúča, aby ste si spravili silné čierne espresso, zaliali ním tri kocky ľadu a rýchlo vypili. Následne si ľahnite a skúste spať 25 minút. Po tomto čase sa budete cítiť výrazne sviežejšie, energickejšie a tiež sústredenejšie.

Slnečná dávka

Ak patríte k tým, ktorých spánok akosi nevie opustiť aj niekoľko desiatok minút po zobudení a cítite sa stále rozospato, skúste to so slnečnou energiou. Stačí 15 minút ranného pobytu na slnku, ktoré zastaví produkciu melatonínu, spánkového hormónu. Budete sa cítiť sviežejšie a prebudení.

Banánový čaj

Tento recept pomáha najmä pri problémoch so zaspatím. Ide o tekutinu, ktorá je bohatá na horčík a má veľmi upokojujúce účinky na svalstvo a telo vo všeobecnosti. Olúpaný banán, ideálne v bio kvalite, povarte štyri minúty vo vriacej vode a následne vypite.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#únava #Telo #spánok #pomoc #expert
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Neplačte tam, kde to nie je potrebné, ľutovať sa vám nepomôže.
Pred dovolenkou si dokončite všetkú...

+ Pri výlete na bicykli by ste si mohli vyvetrať hlavu, prospelo by vám to.
V práci si dobre premyslite, ako...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk