Áno, šport robí ľudí šťastnými! Najviac deti a tínedžerov

, 10.07.2018 09:30
deti, bicykel, cyklistika, bicykle, prilby,...
Hurá, ide sa na bicykle! Autor:

Koľko pohybovej aktivity stačí, aby sa prejavila na našom psychickom rozpoložení?

Pozitívny vplyv športu na psychické zdravie je už dávno známy. Americkí vedci aktuálne prišli so zistením, že aj nízke dávky pravidelnej fyzickej aktivity výrazne posilňujú pocit šťastia. Existuje jasné prepojenie medzi duševnou spokojnosťou a telesnou aktivitou. Podľa stránky Intervall-Fasten.net štúdie dokazujú, že najmä u detí a dospievajúcich je fyzická aktivita výrazne schopná zvýšiť pocity šťastia. Mladí ľudia, podĺa štúdie, ktorí sa pravidelne venujú športu len raz týždenne, majú až o 50 percent výraznejší pocit šťastia ako ich rovesníci, ktorí nešportujú vôbec.

Telesné cvičenie pôsobí ako prirodzené antidepresívum, ktoré spúšťa v našom tele produkciu hormónov ako serotonín či dopamín. Už 20 minút ľahkého behu postačuje na výrazný nárast hladiny dopamínu v krvi. Po cvičení jeho hladina klesá, zatiaľ, čo produkcia serotonínu stúpa. Tento hormón je známy tiež ako hormón šťastia. Zabezpečuje vnútornú spokonosť jedinca a zvyšuje pocit dobrej nálady. Výskum zistil, že čím viac sa hýbeme, tým výrazneší nárast pocitu šťastia zaznamenávame. Ale rozhodujúcim faktorom pri športe je to, či sa pri ňom cítime pohodlne.

Aj dávkovanie športu je však dôležité. Kto to s trénovaním preháňa, môže sa dopracovať k zdravotným problémom – hrozí opotrebovanie kĺbov či väziva. Preto, ak cvičíte pravidelne, neignoruje signály, ktoré vám telo po tréningu vysiela – únava či bolesť. Pri pravidelnom športovaní je rovnako dôležitý aj čas, ktorý telu poskytnete na regeneráciu.

#šťastie #šport #pocit
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Snažte sa nejesť veľa mastných a slaných jedál, ubližujete si.
Neberte si pôžičku ani úver, nie je vhodný...

+ Zdravie by malo byť na prvom mieste, uvedomte si to.
Dnes vás čaká v práci náročný deň, vy ho však...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk