Osobná trénerka? Áno! Ale "odmakať" si to musíte vy sama

, 30.06.2018 17:00
cvičenie, posilňovanie, fitnescentrum
Človek, snažiaci sa o zmenu, potrebuje odborný prístup a spätnú väzbu. Autor:

Pevnejší zadok? Vypracované bruško? O 10 kíl menej? Ak sa vám v telocvični nepodarilo naplniť všetky očakávania, určite sa pýtate prečo...

Prirodzene dospejete k záveru, že sama zmenu nedosiahnete a začnete sa obzerať po osobnej trénerke. Ako si ju vybrať, čo vás s ňou čaká a na čo si dať pozor? Prinášame odpovede.

Prečo osloviť trénerku?

Je veľmi dôležité, aby človek začal cvičiť pod dohľadom odborníka, pretože nesprávnou technikou cvičenia si môže ublížiť, zničiť chrbticu, presiliť svaly, spôsobiť si vykĺbenie či iné nepríjemné úrazy. Naučiť sa správnu techniku cvikov nie je otázkou pár sekúnd – treba si ustrážiť mnoho vecí – od dýchania, cez držanie tela až po sústredenie sa na svaly, ktoré precvičujeme. Ide o komplexnosť cvičenia – aby boli cviky naozaj účinné, treba dodržať aj najmenšie detaily a na tie vás upozorní iba odborník.

Monika Ludasová, osobná a online trénerka v...
Monika Ludasová, osobná a online trénerka v Bratislave, víťazka v súťaži Fit Leader 2017 Autor: Archív Moniky Ludasovej

Ako viem, že tréner je odborník?

Človek, snažiaci sa o zmenu, nutne potrebuje odborný prístup a spätnú väzbu. Väčšina záujemcov ma vyhľadá na základe odporúčania – spokojní zverenci sú najlepšou reklamou dobrého trénera. Ten sa v prvom rade musí o človeka, s ktorým ide spolupracovať, zaujímať komplexne – nielen o to, koľko kilogramov chce zhodiť. Iný tréning nastaví slobodnej vysokoškoláčke a celkom iný mame dvoch detí, ktorá počíta každú minútu. Aj preto je nutné zaujímať sa o súkromný aj pracovný život klienta a podľa toho s ním začať pracovať. Pre mňa je dôležitý dotazník, v ktorom sa dozviem všetko, čo potrebujem, aby sme sa spoločne dostali k cieľu. Podstatné sú tiež vstupné informácie o tele zverenca – zmeria sa podiel tuku, svalov, vody. Ja odporúčam ešte fotografie „pred“ a „po“, aby človek videl progres na vlastné oči, čo pôsobí motivačne. Takisto sa treba zaujímať o vzdelanie trénera – certifikáty či absolvované kurzy. Okrem toho má každý svoj špecifický prístup, ktorý sa mu osvedčil. Ja si klienta počas cvičenia natáčam alebo fotím – následne mu ľahšie vysvetlím, kde robí chyby a ako sa môže zlepšiť. Je normálne, že bežný človek nepochopí, že pri mŕtvom ťahu drží hlavu v zlom uhle – vďaka videu mu presne opíšem, kde je chyba, ako ju odstrániť. Takýto prístup je podľa mňa pre laika zrozumiteľnejší. Práve detaily sú dôležité, aby človek, snažiaci sa o zmenu, vedel, o čo pri cvičení ide. A dostavila sa spokojnosť. Tréneri, ktorí počas tréningu stláčajú telefóny s chatom a sociálnymi sieťami namiesto stopiek, nemajú reálny záujem o klienta.

Ide len o cvičenie?

Dobrý tréner na začiatku klientovi podrobne vysvetlí, čo ho čaká. Zároveň mu ozrejmí, ako funguje jeho telo, ktoré hormóny vplývajú na chudnutie, akú úlohu zohráva strava, pitný režim, regenerácia a tak ďalej. Ide o to, aby človek pochopil, že cesta za peknou postavou je proces komplexnej zmeny, nejde len o cvičenie. Tréner sa musí zaujímať aj o život zverenca mimo telocvične. Pre úspešný proces chudnutia je dôležité, aby si klient písal denník – doň si zaznamenáva podstatné údaje: čo a kedy je, koľko pije, koľko hodín spí, ako sa cíti… (podľa nich sa nastavujú alebo upravujú tréningy.) Denník sa následne vyhodnocuje v závislosti od priebežne kontrolovaného progresu, prípadne sa upravuje tréning aj nastavená strava.

Aké je tajomstvo motivácie smerom ku klientovi?

Kedysi som mala 76 kilogramov a začala som chudnúť. Za tri mesiace som zhodila 18 kilogramov a moje telo sa viditeľne zmenilo. Klientov viem aj vďaka tomu, čím som si prešla, pochopiť. A zároveň som pre nich motiváciou – ak sa to podarilo mne, dokážu to aj oni. U mňa pôsobia motivačne aj stávky – na základe zozbieraných údajov o klientovi viem povedať – za tri mesiace dokážete napríklad toto – priberiete 2 – 3 kilogramy svalovej hmoty a schudnete 8 kilogramov tukovej hmoty. Vždy sa musia nastaviť reálne ciele, čo už ja ako trénerka so skúsenosťami viem. Urobím so zverencom dohodu: ak to nezvládne, zaplatí mi napríklad 200 eur. Vždy totiž človeka bolí viac, ak má o niečo prísť, ako to, že niečo vyhrá. Ak to dokáže, ja mu napríklad vrátim 100 eur, ktoré investoval do tréningov a samozrejme, vyhráva aj nové telo, sebavedomie, kondíciu a lepšie zdravie. Pre klienta ide o fajn motiváciu, mne tento prístup prinesie dobrú referenciu a „chodiacu vizitku“.

Koľko tréningov odporúčate ako minimum?

U mňa sa spolupráca začína „upísaním sa“ minimálne na mesiac, je to podmienka. Ak sa trénuje aspoň 2 razy týždenne, už človeku môžem odovzdať nejaké základy. Jeden tréning stojí 20 eur.

Koľko zaplatíte za tréning s osobným trénerom?

Bratislava (W. M. Rača) 18 eur/tréning
Senica (Holy Gym) 8 eur/tréning
Nitra (Poly Gym) 10 eur/tréning
Poprad (AB Fit) 10 eur/tréning
Banská Bystrica (MM Fitness) 12 eur/tréning
Michalovce (R+R fitness) 10 eur/ tréning

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#ženský magazín MiA #osobný tréner #fitnes #cvičenie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nepreceňujte svoje sily, aj na cvičenie musíte ísť pomaly.
Urobili ste dobrý dojem, teraz to bude už len...

+ Na cestách si dávajte pozor, choďte radšej pomalšie akoby sa malo niečo stať.
Dnes pracujte dlhšie, aj...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk