Skúškové... čo piť, čo jesť a ako sa pripraviť, aby telo bolo v pohode?!

, 23.05.2018 17:00
študenti, škola, skúšky, prvovoliči
Skúškové obdobie, testy, pohovory, alebo maturity - všetko dokáže byť poriadne záťažové pre naše psycické aj fyzické zdravie. Autor:

Najmä študenti posledného ročníka stredných škôl žijú v týchto dňoch maturitnými skúškami.

Záver školského roka sa však nesie v znamení skúšok pre mnohých – či už sú to vysokoškoláci, alebo externe študujúci, inak už zamestnaní ľudia. Práve skúškové obdobie dokáže stresovať bez rozdielu veku a najmä v období mája a júna dokáže občas niekoho aj pekne potrápiť.

Reč nie je len o psychickej pohode či strese, ktorí prežívajú, ale s nimi spojeného zdravotného stavu a prípadných „komplikácií“. Nie je až také výnimočné, ak niektorým účastníkom príde zle, cítia nevoľnosť či dokonca dostanú závrat alebo odpadnú. Aj lekárski odborníci radia nepodceňovať toto obdobie a dodržiavať niekoľko základných pravidiel.

Pitný režim

Na skúšky je dobré vziať si väčšie množstvo tekutín – piť priveľa kávy je naopak nežiaduce. Okrem toho, že vyšší obsah kofeínu môže v danom momente spôsobiť nervozitu alebo vnútorné napätie, pôsobí tiež močopudne. Je rozumnejšie a dôležité dodržiavať zdravý pitný režim vo forme pitnej vody, minerálok, prípadne nesladených ovocných čajov alebo riedených ovocných štiav.

Vitamíny určite, trochu cukru nezaškodí

„Záťažové životné situácie sa lepšie zvládajú aj prísunom vitamínov a minerálnych látok, ako je napríklad skupina vitamínov B, vápnik a horčík. Počas týchto dní je povolená aj drobná sladkosť, napríklad čokoládovo-cereálna tyčinka,“ hovorí Jana Hamade z Úradu verejného zdravotníctva. Spomenuté vitamíny môžete telu dodať okrem potravín aj v podobe výživových doplnkov – v ich prípade je však dobré, ak s užívaním začnete už pár dní (ideálne 2 až 3 týždne) pred dôležitými skúškami.

Raňajky v deň D

V deň skúšok je potrebné sa zdravo naraňajkovať. „Raňajky by mali obsahovať ľahko stráviteľné bielkoviny, malé množstvo tukových látok a polysacharidy. Vhodné sú celozrnné cereálie alebo pečivo, banán, nízkotučný jogurt, ovsené vločky, tofu, acidofilné mlieko, tvaroh, orechy, ovocie a zelenina,“ povedala Jana Hamade z ÚVZ s tým, že ide o potraviny, ktoré zásobujú mozog a telo dostatočným množstvom energie a pomáhajú zabrániť kolísaniu hladiny cukru v krvi.

Pokiaľ človek skonzumuje na raňajky správne potraviny, dodá svalom a mozgu energiu potrebnú na zvládnutie požadovaných výkonov.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravie #vitamín #stres #skúška #raňajky #príprava #pohovor #pitný režim #maturita
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nepreháňajte to s alkoholom, liečenie vám tentoraz nepomôže.
Problémy v práci riešte s chladnou hlavou a...

+ Bolesť hlavy vám naznačuje nedostatok spánku, oddýchnite si.
Nehádžte všetko na svojich kolegov, dobre...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk