Toto sú triky na zahnanie hladu

S blížiacim sa letom rastie túžba po šiestich tehličkách na bruchu. Ich najväčším nepriateľom býva časté a nekontrolované jedenie. Ako zahnať stále sa ozývajúci hlad? Prinášame prehľad potravín, ktoré si s ním poradia.

26.05.2018 11:00
orechy, semená, rastlinné oleje Foto:
Tuk z orechov dodá energiu a neukladá sa na stenách ciev ani v oblastiach brucha.

Do boja s bielkovinami

Fazuľa. Patrí medzi top potraviny určené na boj proti neustálemu škvŕkaniu v bruchu. Viaceré štúdie poukázali na fakt, že ľudia konzumujúci jedlo s vysokým obsahom rastlinných bielkovín majú lepšie výsledky pri zasycovaní počas celého dňa. K výborným zdrojom rastlinných proteínov patria okrem fazule aj hrášok či sója. Vedci zároveň tvrdia, že uvedené zdroje bielkovín fungujú omnoho lepšie, než je to u živočíšnych proteínov, ktoré nájdeme v mäse, mliečnych výrobkoch a vajíčkach. Fazuľa, sója a hrášok, na rozdiel od mäsa, obsahujú vysoké množstvo vlákniny, ktorá spomaľuje trávenie a zlepšuje kontrolu krvného cukru. Minimálne výkyvy hladiny cukru v krvi majú na svedomí obmedzený výskyt takzvaného vlčieho hladu.

Môžeme jesť chlieb?

Ak patríte k milovníkom pečiva, nemusíte sa ho pri držaní diéty úplne vzdať. Skvelou alternatívou k bielemu je ražný chlieb. Podľa časopisu Nutrition Journal ľudia, ktorí si pripravujú raňajky z celozrnného ražného chleba zažívajú menej často pocity hladu oproti tým, ktorí konzumujú biely chlieb. Niektoré druhy ražného chleba obsahujú až 5 gramov vlákniny na jeden kúsok pečiva. Kľúčom k úspechu je uprednostňovanie celozrnných pekárenských výrobkov pred tými, ktoré sa vyrábajú z vymletého obilného zrna. Výbornou voľbou je tiež konzumácia celozrnnej, takzvanej natural ryže a ovsených vločiek.

Čo tak dať si orechy

Určite ste medzi hlavnými jedlami zažili pocit nekontrolovateľného hladu. Vtedy väčšinou siahame po čokoládových tyčinkách a iných sladkostiach, aby sme si čo najrýchlejšie dodali potrebnú dávku energie. Pravdou však je, že konzumácia sladkostí medzi jedlami dokáže pokaziť našu snahu čo najrýchlejšie schudnúť. Skvelou alternatívou je jedenie orechov medzi hlavnými jedlami. Obsahujú kvalitné rastlinné bielkoviny, zdravé nenasýtené mastné kyseliny (tuky), vlákninu a celý rad vitamínov a minerálnych látok. Z tuku nachádzajúceho sa v mandliach, kešu orechoch, či vlašských orechoch netreba mať strach. Na rozdiel od živočíšneho tuku sa totiž neukladá na stenách ciev ani v oblastiach brucha.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Čítajte Pravdu bez reklamy

Svižnejší web a články bez rušenia. Žiadne reklamy iba za 1,50 € mesačne.

Pravda bez reklamy
debata chyba
Viac na túto tému: #chlieb #chudnutie #orechy #hlad #bielkoviny #strukoviny #fazuľa #celozrnné produkty #nekontrolované jedenie