Prečo je dobré trénovať medzi štvrtou až siedmou večer?

16.05.2018 15:00
Posilňovňa vám nevonia? Dajte sa na bodywork
Cvičíte ráno či skôr večer? Autor:

Šport je dobrý kedykoľvek počas dňa. Ak sa však chcete rýchlejšie tešiť z väčších svalov, trénujte medzi 16. až 19. hodinou.

Najefektívnejší tréning pre vaše telo si doprajete medzi 16. a 19. hodinou. V tomto čase pracuje telo na najvyššie obrátky. Má potrebnú silu na to, aby ste tréning mohli doviesť do úspešného konca. Štúdie ukázali, že svalový nárast je najvýraznejší práve vtedy, ak trénujete v tomto časovom rozpätí. Navyše, menšie je aj riziko zranení – pretože telo ešte nie je unavené a dokáže absolvovať požadovanú záťaž.

Aj hormóny sú v tomto čase nápomocné. Ráno sa zvyšuje hladina kortizolu v krvi, čo spôsobuje, že síce pracujeme viac koncentrovane, ale na druhej strane sa znižuje nárast svalovej hmoty. V neskorších popoludňajších hodinách sa zasa zvyšuje hladina testosterónu, čo prispieva k rastu svalov.

A čo hovorí psychika na tréning v tomto čase? Takisto jej to prospeje. Kto zamieri do telocvične priamo z kancelárie po dni plnom stresu, dokáže sa ho počas cvičenia skvelo zbaviť a zároveň odreagovať. Úľavu na duši tak pocítite oveľa intenzívnejšie. Dokonca sa okamžite zníži napätie svalov krku a chrbta, ktoré „trpeli“ počas sedenia za počítačom. Po tréningu sa nasledujúce ráno zobudíte viac fit, než keby ste išli cvičiť napríklad v ranných hodinách. Telo navyše dostane krátko po tréningu aj možnosť regenerácie počas noci.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#tréning #svaly #harmonogram
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nezaťažujte sa problémami svojich detí, je toho na vás už priveľa.
Pozor na alkohol, mohli by ste kvôli...

+ Zdravý životný štýl je to pravé pre vás, myslite nato.
Nevsádzajte na jednu kaartu, určite vám to dnes...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk