Stres budete prežívať ľahšie, ak telu dodáte dobrú stravu

07.05.2018 12:00
práca, kariéra, stres
Ak prežívate obdobie stresu, myslite na to, čo zjete. Pomôže vám to. Autor:

Ak na nás útočí stres, myslíme oveľa menej na to, čo zjeme. Len tak rýchlo do seba čosi "nahádžeme", aby sa telo okamžite zasýtilo.

Ale práve zlé stravovanie dokáže náš pocit stresu ešte viac zvýrazniť. Telo a aj mozog potrebuje výživné látky, aby mohlo zvládať náročné výzvy – ak ich nemá, je to hotová a nikdy nekončiaca katastrofa.

Mozog nemôže uchovávať energiu, preto potrebuje byť „pravidelne kŕmený“ glukózou z komplexných sacharidov (celozrnné pečivo, strukoviny, ovsené vločky…)

Ak hladina cukru v krvi náhle klesá, stávame sa nekoncentrovanými a podráždenými. Dlhé prestávky medzi jednotlivými jedlami preto nie sú z toho pohľadu pre telo výhodné.

Vitamín C je zabijak stresu a je sklevým vitamínom pre nervovú sústavu – preto siahnite po citrusových plodoch, paprike, brokolici, špenáte, jahodách…

Veľkú časť nervových buniek tvorí voda – aj na jej prísun treba dbať v období, kedy sme viac ako inokedy zaťažení stresom.

Čo ešte môžete vylepšiť:

  • Stravuje sa pravidlene, telo „naučte“ na váš pravidelný a vyvážený stravovací harmonogram
  • Zabudnite na fast-food aj na rýchle „zhltnutie“ obeda za 5 minút
  • Chlieb, cestoviny či ryžu voľte v celozrnnej podobe
  • Ku každému hlavnému jedlu pridajte ovocie (150 g) alebo zeleninu (200 g)
  • Na pracovnom stole majte položenú fľašu s vodou a pravidelne z nej popíjajte – budete mať prehľad, koľko toho vypijete

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#výživa #stres #sacharid #nervová sústava #mozog #hlad
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Neschovávajte sa pred svojimi problémami, riešte ich, neutečiete.
Ukľudnite sa, s chladnou hlavou vám...

+ Teplý čaj s bylinkami by mohol pomôcť pri zaspávaní.
Popracujte na sebe, máte toho veľa, čo by ste mohli...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk