Šesť účinných trikov od žien, ktoré trpeli nespavosťou!

, 03.05.2018 15:00
slovek, spanok, postel
Pozor! Spánok sa nedá "nadrobiť", ani ho dohnať. Autor:

Sladký, hlboký spánok... Tipujeme, že keď ste klikli na tento článok, asi ho máte málo. Tu je šesť trikov, ako poraziť nespavosť.

Spať pri otvorených dverách

Tento tip je podporený aj štúdiou. Vedci pozorovali, ako spali päť nocí zdraví dospelí. Tí, čo mali počas spánku otvorené dvere, spali hlbšie a dlhšie, ako tí, čo spali za zatvorenými dverami. Pýtate sa prečo? Otvorené dvere sa postarajú o lepší vzduch, teplota sa o čosi zníži – a to je pre spánok optimálne.

Pozor na stravu pred spánkom

Ženy, ktoré hlboko a kvalitne spia aj bez tabletiek, vedia, že by už neskoro večer nemali jesť. Pravidlo hovorí, že tri hodiny pred spánkom by sme už jesť nemali vôbec, aby sme nezamestnali žalúdok trávením. Ak k neskorej večeri predsa len prísť „musí“, voľte jedlá ako tuniak, kuriatko s orieškami alebo šalát s parmezánom a morčacie prsia. Tieto jedlá obsahujú veľa horčíka a vitamínu B6, čo vylepší spánok.

Dodržiavajte svoju rutinu

Niekedy padnete do postele o jednej v noci, inokedy už pod perinou strašíte o deviatej večer? Áno, je ťažké dodržiavať rutinu. Najmä, ak cez víkend môžete spať aj do obeda. Ale vaše telo si musí zvyknúť na istý rytmus, ktorý mu bude signalizovať, kedy sa má prepnúť do režimu spánku a kedy byť, naopak, bdelom stave. A to sa dá dosiahnuť len v prípade, že si zvyknete na rutinu.

Vy viete, koľko času potrebujete

Zajtra to dospím! Aj vy používate s obľubou túto vetu? Pozor! Spánok sa nedá „nadrobiť“, ani ho dohnať. Preto je naozaj lepšie vedieť, koľko spánku skutočne potrebujete, aby ste boli fit a oddýchnutí. Osem hodín sa považuje za optimálny čas. Ale neráta sa, ako dlho v posteli ležíte. Ak vezmeme do úvahy, že polhodinu ešte čítate a ďalšiu polhodinu potrebujete na to, kým zaspíte, raz-dva sme pri deviatich hodinách. Orientujte sa podľa toho.

Nepoužívajte snooze button

Pospať si ešte desať minút? V skutočnosti je to však nebezpečné, pretože keď znova upadáte do spánku, signalizujete svojmu telu, že sa začína spánkový cyklus, ktorý však bude znova prerušený. To zas má za následok, že biorytmus sa nedá nastaviť. V konečnom dôsledku sa budete cítiť ešte viac unavená.

Prevlečte si posteľnú bielizeň

Dôvod, prečo zle spávate, môže byť na prvý pohľad aj dosť banálny. Napríklad, perina je príliš hrubá, obliečka príliš teplá alebo zo zlého, lacného materiálu. Preto sa v noci potíte a nekvalitne spíte…

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#únava #rutina #posteľ #perina #nespavosť #horčík #biorytmus
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Ak ste unavený, treba s tým niečo robiť, nepremáhajte sa a pospite si.
Pracovné nasadenie nemusí byť...

+ Teplý čaj s bylinkami by mohol pomôcť pri zaspávaní.
Popracujte na sebe, máte toho veľa, čo by ste mohli...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk