Tuk z brucha ide ťažko dolu, čo s ním?

13.02.2018 15:00
kardio tréning, cvičenie, fitnes
Pri chudnutí sa najviac osvedčujú aeróbne cvičenia. Autor:

Stojí to poriadne nervy. Pustili ste sa do diéty, ručička na váhe ukazuje o nejaký ten kilogram menej, no i napriek tomu podkožný tuk na bruchu zostáva na svojom mieste. Nie a nie sa ho zbaviť. Väčšina odborníkov tvrdí, že na nadbytočné kilogramy na bruchu potrebujeme trochu iné triky.

Najprv strava, potom štíhly pás

30 % cvičenie a až 70 % diéta. Fitness tréneri sa zhodujú, že samotné cvičenie nám nezabezpečí rýchle zhadzovanie podkožného tuku. Najdôležitejšia je v tomto prípade strava, ktorá by mala zahŕňať nízky obsah cukrov a trans-mastných tukov. Tie posledné menované sa vyskytujú v prepálených olejoch, v zemiakových lupienkov a vyprážaných jedlách. Majú nepríjemnú vlastnosť, telo ich nevie metabolizovať, a tak sa ukladajú priamo na bruchu. Táto časť nášho tela má totiž veľa citlivých receptorov, vďaka ktorým sa na ne tuky lepia o čosi rýchlejšie. Pokiaľ sa ho snažíte zhodiť, zabezpečte si dostatočný príjem tekutín (najmä vody), bielkovín, komplexných sacharidov a zdravých tukov. Zdravé tuky, ktoré nájdeme napríklad v orechoch a avokáde, urýchľujú metabolizmus, vyrovnávajú stratu svalových hormónov, prečisťujú krvné cievy.

Trošku viac do rytmu

Cvičenie by malo pozostávať z aeróbneho tréningu rozdeleného do troch až piatich dní v trvaní minimálne tridsať minút. Z aeróbnych cvičení sa pri chudnutí najviac osvedčujú beh, cyklistika, plávanie a aerobik. Tréningy je vhodné obmieňať, nakoľko ľudský organizmus si dokáže na ne rýchlo zvyknúť a po čase môžu jednoducho povedané nudiť. V pondelok si napríklad doprajte beh na bežiacom páse, stredu venujte cyklistike, piatok vychádzke do prírody a niektorý deň cez víkend sa oddajte aerobiku. Pri nastavovaní tréningového plánu je potrebné myslieť na to, aby ste vystúpili z vašej tzv. zóny pohodlia. Ak začnete cvičiť a cvičenie sa vám bude zdať namáhavé a trochu nepohodlné, je to znamenie, že sa uberáte cestou spaľovania tukov.

Rýchlo a pomaly, najlepší trik

Efektívnejšie chudnutie je možné dosiahnuť nielen zmenou aeróbneho tréningu, ale aj úpravou rytmu a zaťaženia. Pokiaľ na bežiacom páse strávite pol hodinu pri približne rovnakej rýchlosti, spaľovanie tukov nebude až také efektívne, ako pri tzv. intervalovom tréningu. Pri tomto type sa strieda výbušné intenzívne cvičenie s pomalým, pokojným cvičením. Ak napríklad obľubujete rýchlu chôdzu a chcete si ju zefektívniť, zvoľte si jej intervalovú verziu. Po minúte rýchlej chôdze sa pustite do šprintu, ktorý by mal trvať maximálne tridsať sekúnd. Rýchlu chôdzu striedajte so šprintom. Telo si v takýchto podmienkach nedokáže rýchlo zvyknúť na meniaci sa tréning a v konečnom dôsledku bude rýchlejšie spaľovať tukové zásoby, a to predovšetkým tie uložené na bruchu, bokoch a zadku.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#štíhly pás #podkožný tuk #diétna strava #chudnutie #aeróbne aktivity
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pri šoférovaní môžete dostať mikrospánok, nesadajte na miesto vodiča.
Úspech v zamestnaní sa čoskoro...

+ Nastal vhodný čas na zmenu v stravovaní, jedzte častejšie ako doteraz.
Investície, ktoré nemáte overené...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk