Ako dokáže jedlo predĺžiť život

09.02.2018 07:00
chlieb
Nie každý tmavý chlieb je celozrnný. Pozor na to. Autor:

Zopár rokov života navyše? Vďaka pestrej strave sa môže táto predstava stať skutočnosťou.

Stop bielemu chlebu

Konzumácia celozrnného chleba sa podľa portálu prevention.com spája s predĺžením života. Podľa štúdie v internej medicíne spoločnosti JAMA každá porcia celozrnných obilnín súvisí s 5 % nižším celkovým rizikom úmrtnosti a 9 % nižším rizikom smrti v dôsledku srdcovocievnych ochorení. Pri výbere si však treba dávať pozor na to, aby ste nekupovali biely chlieb farbený sladom alebo karamelom, prípadne pečivo a iné cereálne výrobky, ktoré majú iba prídavok celozrnnej múky. Dlhovekosť vďaka celozrnnému chlebu, cestovinám či ryži sa spája najmä s vysokým obsahom vlákniny, ktorá spomaľuje vstrebávanie sacharidov do krvi a prečisťuje tráviaci systém.

Pikantné pomáha najviac

Podobné blahodarné účinky má aj používanie korenistých jedál (chilli, jalapeňos, paprika). Výskum na takmer pol milióna Číňanov preukázal, že tí, ktorí jedli šesť a sedem dní v týždni pikantné jedlá mali o 14 % nižšiu pravdepodobnosť úmrtia oproti ľuďom, ktorí si dopriali len jednu porciu „štipľavého“ za týždeň. Účinok korenistých jedál bol vyšší u ľudí, ktorí sa vyhýbajú úplne alkoholu.

Viac rýb a rias prospieva

S dlhovekosťou sa nesporne spája aj konzumácia morských rias a rýb. Viacero štúdií dospelo k záveru, že konzumácia morských rias môže potlačiť zápal, posilniť imunitný systém a spomaliť rast rakoviny. Prehľad štúdií je zverejnený v správe nazvanej „Dlhovekosť“, ktorej cieľom je vysvetliť skutočnosť, prečo je priemerná dĺžka života v Japonsku jednou z najvyšších na svete. Výskum tiež ukazuje, že zlúčeniny obsiahnuté v rybách chránia pred neurologickými ochoreniami. Omega-3-mastné kyseliny (losos, makrela, slede) prispievajú k ochrane srdca, mozgu a ciev.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravé jedlo #Ryby #morské riasy #korenie #čili #biely chlieb
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Neležte po práci len doma, slnko vás vonku nabije energiou, choďte sa prejsť.
Ak vám ostalo viac času,...

+ Obedovú prestávku naozaj využívajte a dajte si teplé jedlo, bagety vám škodia.
Nezanedbávajte svoju prácu,...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk