Problém alkohol? Menej spánku a kilá navyše

06.01.2018 17:00
víno, alkohol, občerstvenie
Pravidelným popíjaním si zvyšujeme kalorický príjem o približne 300 kcal denne. Autor:

Pohárik kvalitného vína denne neuškodí. Pokiaľ je však alkoholu priveľa, dokáže narobiť viac škody ako osohu.

Čo sa stane s naším telom, ak sa nadobro zbavíme opojných nápojov? Podľa odborníka na drogové závislosti, doktora Ramona Raskina z Los Angeles, časté popíjanie alkoholu ovplyvňuje zdravie, osobný a pracovný život mužov i žien.

Viac drinkov, horší spánok

Etanol tiež vplýva na kvalitu spánku a, ako je všeobecne známe, spôsobuje priberanie na váhe. Alkohol v malých dávkach dokáže navodiť pocity eufórie a radosti, a to tým, že sa vďaka nemu v mozgu uvoľňuje hormón dopamín. V určitých dávkach dokáže navodiť príjemné pocity, uvoľnenie a ospalosť. Ak je však alkoholu viac, nastane opačný efekt, nespavosť. Ako uvádza Ramon Raskin pre portál menshealth.com, ak prestaneme piť, budeme jednoznačne lepšie spať. Viaceré štúdie preukázali, že pijanom sa zvyšuje aktivita mozgu, najmä tá, ktorá súvisí s takzvanými alfa vlnami. I keď nás alkohol uspí, spánok bude plytký a nekvalitný. Výsledkom tohto nežiadúceho procesu je pretrvávajúca únava, nervozita a podráždenosť. Po vysadení alkoholu sa telo dostáva do väčšej pohody, zlepšuje sa koncentrácia a duševná výkonnosť.

Priberanie na dvoch frontoch

Podľa štúdie publikovanej v časopise American Journal of Clinical Nutrition alkohol povzbudzuje apetít. Čím viac alkoholu si doprajeme, tým viac priberieme. Ľuďom, ktorým sa podával pravidelne sa zvyšovala chuť na jedlo o približne 30% oproti tým, ktorí sa etanolu vôbec nedotkli. Dokonca už mierna intoxikácia alkoholom môže zvýšiť mozgovú aktivitu v hypotalame, čo zvyšuje apetít. Priberanie na váhe sa spája aj s cukrom, ktorý je obsiahnutý v alkohole. Napríklad pri víne sa môžeme stretnúť s takzvaným zvyškovým cukrom. Cukor zvyšuje hladinu dopamínu, ktorý sa spája s pocitmi radosti a uvoľnenia. Pravidelným popíjaním si zvyšujeme kalorický príjem o približne 300 kcal denne. Na ich spálenie je potrebná pol hodina behu alebo intenzívneho bicyklovania.

Rozžiari pleť

Vyhýbanie sa alkoholu so sebou prináša tiež zníženie rizika rakoviny ústnej dutiny, pečene, hrubého čreva a konečníka. Niektoré štúdie uvádzajú, že jeho mierna konzumácia môže znižovať problémy so srdcom. Pri abstinencii sa zlepšuje rovnako kvalita a elasticita pokožky. Počas niekoľkých dní po poslednom drinku sa začne pokožka spevňovať a hydratovať. Pitie alkoholu totiž pôsobí na organizmus silne močopudne, čo znamená, že telo sa zbavuje nadmerného množstva vody. Dehydratácia organizmu sa odráža aj na celkovej kvalite pleti, na jej pružnosti, lesku a kvalite.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#spánok #priberanie #nespavosť #Dopamín #apetít #alkohol
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Pozor na návykové látky, nemyslite si, že ak to vyskúšate, tým to aj skončí.
Ak viete, že máte pravdu,...

+ Šport by vám veľmi pomohol s vašimi problémami, cítili by ste sa lepšie.
V práci bude dnes všetko podľa...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk