Od prejedania k hladovke? Nebláznite

04.01.2018 17:00
zelenina, jedlo, výživa, diéta, zdravá strava,...
Jedálny lístok by mal obsahovať dostatok ovocia, zeleniny, orechov aj probiotických potravín. Autor:

Rýchle diéty po sviatkoch? Odborníci varujú, že prudký prechod od mastných, vyprážaných a sacharidmi nabitých jedál k redukčným diétam môže organizmu spôsobiť viaceré zdravotné problémy.

Zmenu stravy si odnesie psychika

Výskumníci z Montrealskej univerzity uskutočnili výskum na myšiach, ktoré v priebehu šiestich týždňov kŕmili jedlom s vysokým obsahom tuku. Po mesiaci a pol nezdravého stravovania im vedci „nanútili“ zdravý stravovací program. Výskum preukázal, že myši sa dostávali po prudkej zmene jedálneho lístka do depresívnych a úzkostných stavov. Náhle zmeny nálad súviseli najmä s uvoľňovaním hormónu dopamínu, ktorý zohráva kľúčovú úlohu pri pocitoch pohodlia a šťastia. U myší, ktoré prudko vhupli do zdravého stravovania, sa vyplavovalo v mozgu omnoho menej spomínaného hormónu.

Pomôžu spánok i pravidelnosť

Podľa portálu prevention.com drastické zmeny stravovacieho režimu môžu spôsobiť podráždenosť a straty energie. Dr. Ashley Koff odporúča postupný prechod k zdravším jedlám. „Konzumujte stravu, v ktorej je vyvážený pomer sacharidov, bielkovín a zdravých tukov každé tri hodiny,“ uvádza Koff. „Takéto stravovanie spôsobí, že v krvi bude stále primeraná hladina cukru a nedôjde tak k prudkým zmenám nálad a podráždenosti.“ Ako tvrdí, týmto ťažkostiam je možné predísť aj úpravou spánkového režimu. „Uistite sa, že máte kvalitný spánok. V opačnom prípade bude vaše telo unavené a bude požadovať najmä v ranných hodinách kalorické jedlá, aby si vyrovnalo hladinu cukru v krvi,“ uzatvára Koff.

Ako sa prehupnúť do zdravého režimu?

Úprava stravovania by teda nemala trvať niekoľko dní, ale týždňov. Najdôležitejšie je začať každý deň pohárom vody najneskôr do tridsiatich minút po prebudení. Voda prečistí žalúdok a pripraví tráviaci trak na príjem jedla. Jedálny lístok by mal obsahovať dostatok ovocia, zeleniny, orechov, vrátane probiotických doplnkov výživy. Zvýšenú pozornosť by sme v období redukčných diét mali venovať aj príjmu potravín bohatých na minerálnu látku horčík, ktorého výborným zdrojom sú mandle alebo tekvicové semienka. Magnézium pomáha vyrovnávať sa telu s preťažením, stresom a únavou. Odborníci tiež odporúčajú konzumovať zásadité potraviny ako hrušky, kel či petržlen, ktoré pomáhajú zmierňovať prekyslenie organizmu.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#zdravé stravovanie #prejedanie sa #Dopamín #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Nedržte v sebe svoje problémy, zverte sa niekomu, nerobí vám to dobre.
Neriešte chyby iných, riešte tie...

+ Ak chcete schudnúť pár kíl pred letom, mali by ste začať hneď.
Šetrite si svoje peniaze na neskôr,...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk