Ako napísal server The Telegraph, odborníci pritom varujú pred nárastom obezity a zdravotnými rizikami. Predávajúci sú školení v tom, aby sa ľudí pýtali, či si prajú väčšiu a cenovo výhodnejšiu porciu, alebo aby pridávali k nákupu čokoládu za nižšiu cenu. Britská spoločnosť vyzvala obchody, aby prestali svojim zamestnancom vyplácať odmeny za to, že sa im podarilo primať zákazníkov k nákupu nezdravého jedla.
Z prieskumu robeného v jednom týždni vyplynulo, že slovným naliehaním predavači primali 34 percent zákazníkov kúpiť si väčšiu porciu kávy, ako ľudia pôvodne chceli, 33 percent k navýšeniu porcie jedla a 36 percent k prijatiu čokolády ako bonusu za nákup.
Prieskum medzi 2 000 dospelými Britmi tiež ukázal, že čelia ročne v priemere 106 ponukám „výhodného“ nákupu jedla. Týždenne tak skonzumujú navyše 330 kalórií.
Najväčšiemu tlaku sú podľa výskumu vystavení ľudia vo veku 18 až 24 rokov, ktorí tak skonzumujú týždenne navyše až 750 kalórií a za rok môžu pre to pribrať na váhe až päť kilogramov. „Obezita je zdravotná výzva našej generácie a ak to nebudeme rýchlo riešiť, môžeme sa dostať do bodu, z ktorého nebude návratu,“ uviedla Shirley Cramerová z britskej spoločnosti pre ochranu zdravia verejnosti.
Zároveň vyzvala verejnosť, aby sa pripojila k boju proti tomuto trendu a využila na to napríklad aj hashtag #JustThisThanks.