Štyria zabijaci štíhlej línie

12.09.2017 17:00
káva, kofeín, životabudič
Ideálne je konzumovať kávu bez smotany a pridaného cukru. Autor:

Úzky pás? Ak po ňom túžite, vyhnite sa týmto potravinám, ktoré môžu zmariť vašu snahu definitívne schudnúť.

1. Smotana do kávy

Smotana, šľahačka alebo iné krémy, ktoré sa podávajú s čiernou kávou obsahujú tuky v podobe trans-mastných kyselín. Tento druh tuku má tú vlastnosť, že sa ukladá práve tam, kde ho túžite mať čo najmenej – v obvode pásu. Výskumy rovnako poukazujú na skutočnosť, že trans-mastné tuky dokážu okrem telesných funkcií znižovať aj tie mentálne. U dospelých ľudí nad 45 rokov údajne zhoršujú pamäť. Pokiaľ sa túžite zdravo stravovať a čiernu kávu si bez prísad neviete predstaviť, skúste smotanu alebo prípravky z nej nahradiť nízkotučným kravským mliekom, sójovým alebo mandľovým mliekom. Vo všeobecnosti však platí, že čierna káva patrí medzi najlepšie spaľovače telesného tuku. Vďaka kofeínu a antioxidantom pomáha naštartovať metabolizmus a zrýchliť tak niektoré telesné funkcie.

2. Sladené nápoje

Obsahujú umelé farbivá, cukor alebo ich náhradu v podobe sladidiel. Všetky tieto zložky sa podieľajú na zvyšovaní telesnej hmotnosti, zároveň zvyšujú hladinu glukózy v krvi, zaťažujú pečeň a v konečnom dôsledku sa menia na tuk, ktorý sa ukladá na bruchu. Podľa štúdie nazvanej Aplikovaná fyziológia, výživa a metabolizmus farbivo zistené vo viacerých známych sladených nápojoch zvyšuje rýchlosť rastu nádorových buniek. Zdravou alternatívou ochutených vôd je pitie vody a minerálok s nízkym obsahom sodíka. Pokiaľ túžite po štíhlej línii, vyhýbať by ste sa mali v období diéty pitiu ovocných štiav, ktoré sa môžu “pochváliť” vysokým obsahom ovocných cukrov.

3. Vyprážané jedlá

Vyprážané rezne, ryby alebo karfiol. Áno či nie? Odborníci sa zhodujú, že pokiaľ si máte vybrať medzi takto tepelne upraveným mäsom a zeleninou, voľte radšej prvú možnosť. Vyprážaná zelenina, ako napríklad karfiol, totiž dokáže nasiaknuť omnoho viac tuku, ako je to napríklad v prípade obyčajných rezňov. Vyprážané jedlá nie je potrebné definitívne vylúčiť z jedálneho lístka, odporúča sa ich však konzumovať nie často, napríklad dvakrát do mesiaca. Ak sa však stanú pravidelnou súčasťou vášho životného štýlu (každú nedeľu), môžu zmariť vaše šance na získanie štíhlej postavy. Zdravými náhradami sú dusené alebo varené potraviny s nižším obsahom soli, ktoré môžete podávať s akýmkoľvek druhom zeleniny.

4. Energetické nápoje

Pokiaľ sa snažíte schudnúť a nedostatok energie si nahrádzate energetickými nápojmi buďte na pozore. Tieto chemické kokteily môžu v malých množstvách osviežiť a povzbudiť, pri ich nadmernom pití sa však pripravte na priberanie na hmotnosti. Energy drinky obsahujú veľké množstvo kofeínu, cukru alebo umelých sladidiel a iných povzbudzujúcich chemických látok. Cukor dodá telu tzv. falošnú energiu, čo znamená, že sa budete cítiť dobre iba na krátku dobu. Po náhlom zvýšení cukru v krvi však dochádza k jeho rapídnemu zníženiu, čo sa prejaví najmä na zmene nálady a nervozite. To však nie je všetko. Štúdia z Marylandskej university dokázala, že energetické nápoje poškodzujú zubnú sklovinu o 11 % viac ako iné nápoje. Nadmerné pitie týchto nápojov tiež môže poškodiť pečeň, a to už pri pití troch až piatich nápojov v priebehu dvoch týždňov. Ak si chcete dopriať takýto “povzbudzovač” možno je vhodné rozmýšľať nad jeho zdravšou alternatívou, a to napríklad čiernou kávou, čiernym alebo zeleným čajom bez pridaného cukru.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#vyprážané jedlá #štíhla línia #smotana #sladené a energetické nápoje #chudnutie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk