Ako zatočiť s celulitídou

30.07.2017 11:00
celulitída
Vaše nohy môžu vyzerať aj takto. Autor:

Pomarančovej koži môže byť vďaka úprave stravy rýchly koniec. Ktoré potraviny je potrebné vynechať z jedálneho lístka?

Soľ? Veľký problém

„Potraviny s vysokým obsahom soli ako sú polotovary, slanina a syr viažu vodu v tele, a to spôsobuje opuchy, priberanie na hmotnosti a vznik celulitídy,“ vysvetľuje pre eatthis.com výživový poradca Kristen Carlucci Haase. Väčšina mäsových polotovarov, šunka, salámy, syry, sardinky, olivy, ale i horčica či kečup má vysoký obsah sodíka, ktorý sa priamo podieľa na vodnej retenecii. Napríklad syr feta obsahuje viac ako 1 g sodíka na 100 g hmotnosti, pričom odporúčaná denná dávka tejto minerálnej látky pre dospelého človeka je iba 1 – 3 gramy, čo zodpovedá 2 – 6 gramom kuchynskej soli (čajová lyžička). „Vyberajte si jedlo s nízkym podielom sodíka, jedzte viac ovocia a zeleniny a dávajte si pozor, aby ste počas celého dňa pili dostatok vody,“ zdôrazňuje Haase.

Pozor na „nevinné“ polievky

Príprava polievky z vrecúška môže byť výborným nápadom na rýchlu večeru. O niečo menej je však instantné polievky vhodné konzumovať vtedy, ak sa túžite nadobro zbaviť celulitídy. Táto „sáčková“ potravina totiž obsahuje veľa kuchynskej soli, čo môže spôsobovať dehydratáciu organizmu. Nedostatok vody v tele sa zase priamoúmerne podpisuje pod elasticitu pokožky. Koža sa stáva z nedostatku tekutín menej pružnou, vysúša sa, ochabuje a je náchylnejšia na vznik „pomarančového efektu“. Ak k tomuto faktoru pripočítate faktor veku, tak sa s peknou hladkou pokožkou môžete rozlúčiť. S pribúdajúcimi rokmi telo produkuje menej kolagénu, čo je proteín podporujúci pružnosť pokožky. Tento proces sa síce nedá zvrátiť, je možné ho však výrazne potlačiť. Odborníci odporúčajú vynechať tiež z jedálnička biele pečivo, sladené nápoje, džúsy z koncentrátov a energetické drinky.

Ďakujem, pizzu nie

Doprajete si aj niekoľkokrát do týždňa pizzu? Zbystrite pozornosť. Okrem vysokého množstva sacharidov sa môže „popýšiť“ aj tzv. saturovanými (nezdravými) tukmi. „Diéta založená na nezdravých tukoch môže spomaliť krvnú cirkuláciu a okysličovanie organizmu,“ upozorňuje výživový expert Yasi Angari. Podľa štúdie The Harvard T.H. Chan School of Public Health sú pizza a syr najväčším zdrojom saturovaných tukov v Spojených štátoch amerických. Nadbytok tuku v potrave je pre telo nestráviteľný, časť sa vylúči stolicou, pričom tá ďalšia sa ukladá v podkožnom tuku na bokoch, zadku, stehnách a bruchu. Výskumy pritom dokázali, že obezita je priamou príčinou hrudkovitej pokožky. Ak sa túžite zbaviť celulitídy stavte na osvedčené recepty. Doprajte si denne pohár vody s citrónovou šťavou, ktorá je vynikajúcim zdrojom vitamínu C. Tento vitamín spolu s kolagénom vypína pokožku. Z ovocia sa veľkej obľube v boji proti celulitíde teší grapefruit. Orechy sú skvelých zdrojom nenasýtených mastných kyselín, proteínov a vitamínu mladosti, vitamínu E. V prípade, že nepomôže ani to, vyskúšajte petržlenovú vňať. Zabraňuje zadržiavaniu vody, má vysoký obsah vitamínu C a E a udržuje cirkuláciu telesných tekutín i obličky vo vynikajúcej kondícii.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#soľ #pomarančová koža #polievka #pizza #jedálny lístok #celulitída
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Deň vám znepríjemní opar, dôvodom bude stres z cestovania.
Povinnosti si rozdelíte podľa priorít, bude...

+ Na vašom tanieri postačí polovičná porcia jedla, jedzte päťkrát denne.
Dnes si doprajete niečo nové a...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk