Praktické tipy, ako partnerovi pomôže prestať chrápať!

07.07.2017 17:00
Pomoc, chrápem. Čo s tým?
Pomoc, chrápem. Čo s tým? Autor:

Chrápanie dokáže narušiť pokojnú noc, oddeliť manželskú posteľ a naštrbiť fungovanie vzťahu. Zároveň je aj pre partnera zdravotným rizikom. Ako milujúca partnerka však môžete pomôcť polovičke (aj sebe) opäť lepšie spávať.

Teplá sprcha

Časté chrápanie spôsobuje problém s nosovou prepážkou. To možno zmierniť, ak partnerovi poradíte horúcu sprchu a ideálne aj vypláchnutie nosa slanou vodou. Vyčistí si dýchacie cesty, zbaví ich hlienu a dýchanie bude plynulejšie, čo zníži intenzitu chrápania a môže ho úplne vyriešiť vo váš prospech.

Dajte mu pohár vody

Muži sa často boja piť pred spaním, aby nemuseli vstávať na záchod. Pohár vody im však môže pomôcť v tom, aby sliznice ostali hydratované, hrdlo neostalo suché a teda neprichádzalo k chrápaniu. Zvlhčené sliznice tvoria menej hlienu a tým sa znižuje riziko chrapotu.

Odstráňte prach

Ako často meniť bielizeň a prať vankúše vám nepovieme. Ale dôležitá informácia je, že prach a roztoče sa podieľajú na chrápaní. Dokonca sa chrápanie odstránilo aj v prípade, že si muž vymenil paplón, či vankúš. Dôvodom totiž môže byť alergia na prach, roztoče, prípadne perie.

Nedovoľte mu piť alkohol

Zdravotné stredisko Mayo klinik robilo výskum v oblasti chápania a zistilo, že alkohol v krvi prehĺbi nočné pílenie. Ak je preto u vás na dennom poriadku pivo k večeri, alebo pohár vína pred spaním, pokojná noc to nebude. Upozornite partnera, že posledný alkohol by mal byť v krvi štyri hodiny pred spaním.

Naučte ho cvičiť

Chrápanie najmä vo vyššom veku spôsobuje ochabnutie svalov v krku a zapadanie jazyka. Na to môžete partnera, ale aj seba naučiť veľmi praktický cvik. Položíte jazyk na podnebie, zatlačíte a pomaly ťaháte smerom dozadu. Postupujete najďalej, ako to ide, mierne otvoríte ústa a vrátite jazyk naspať. Takto môžete cvičiť počas dňa a spevnenie ústnej dutiny obmedzí chrápanie.

Zvlhčite vzduch

Chrápanie sa zvykne objavovať počas suchých zím a horúcich letných nocí. Je spôsobované príliš suchým vzduchom, ktorý môžete vyriešiť napríklad sušením vlhkého uteráka na radiátore. Praktické a rýchle riešenie na pokojný spánok.

#zdravý spánok #prevencia #dýchacie cesty #chrápanie
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku

+ Silná migréna môže byť spôsobená aj nedostatkom tekutín.
Dlhy ešte nemáte splatené a...

+ Môžete si dopriať malý prehrešok v podobe zmrzliny alebo čokolády.
Na osobnom účte konečne nájdete...

Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk